Sebastian Vettel, akárcsak a srác a szomszédból. Habár négyszeres Formula-1-es világbajnok, és a sportág történetének egyik legnagyobb múltú csapatának pilótája, nincsenek sztárallűrjei. Magánéletét rendkívül óvja a médiától, s minden kérdést kerül is ezzel kapcsolatban. Egytől egyig minden pilóta tiszteletét kivívta hozzáállásával és tehetségével. 2015 óta új csapatával, a nagy múltú Ferrarival száll harcba a győzelemért! Itt kiderül hogyan! >>
Időpont: 2017. 04 28. - 04.30. Körök száma: 53 Egy kör: 5,848 km Teljes versenytáv: 309,745 km Leggyorsabb kör: 1:39:094- N, Rosberg 2016-os győztes: N. Rosberg
Tudtad, hogy mielőtt a Red Bull Racing csapatfőnökévé vált, és mielőtt megnyerték volna a világbajnoki címet tavaly illedelmes sofőr volt ?
Edd Straw utána nézett Horner múltjának a volán mögött.
A Forma-1-es paddock tele van ex-versenyzőkkel.
Néhányan nyugdíjasok, néhányuk karrierje nem ért el nagy magaslatokig, néhányan soha nem jutottak el a versenyzésig és vannak olyanok is, akik karrierje a junior szériában torpant meg, vagy éppen más utakra tértek.
A Forma-1-es csapatok készen állnak leülni Bernie Ecclestone-nal, akit arról szeretnének meggyőzni, hogy gondolja át jelenlegi tervét a jövő évi versenynaptárral kapcsolatban, ugyanis véleményük szerint logisztikai problémáik lehetnek a zsúfolt program miatt.
Az F1 kereskedelmi jogait igazgató brit üzletember a Magyar Nagydíjon jelezte, hogy egy komolyabb változtatást hajt végre a júniusban az FIA által már jóváhagyott 2012-es versenynaptáron.
A Bahreini Nagydíjat a szezon elejéről a végére tette, kivette a naptárból a Török Nagydíjat, az Amerikai Nagydíjat, melyet eredetileg augusztusra terveztek, az utolsó előtti helyre tette, egy héttel a szezonzáró Brazil Nagydíj elé.
Ecclestone a csapatok jóváhagyására vár, azonban egyesek úgy vélik, hogy ebben a formában nem lesz elfogadható az ütemterv, ugyanis a bajnokság utolsó részében, hét verseny van betervezve mindössze tíz hét eltéréssel, ráadásul Japán/Korea, Abu Dhabi/Bahrein és Amerika/Brazília egymást követő versenyek lennének, más-más kontinensen.
A Renault csapatfőnöke, Eric Boullier már jelezte is, hogy a csapatok készen állnak ismét leülni Ecclestone-nal, hogy tegye egyszerűbbé a dolgukat.
„Tervezzük, hogy az újragondolást kérjük, logisztikai okokra hivatkozva” – mondta. „Sokkal jobban megkönnyítené a dolgunkat, és olcsóbb is lenne, ha a logisztikát okosabban tudnánk megoldani, de ehhez a versenynaptár átszervezése szükséges.”
A McLaren vezére, Martin Whitmarsh a következőkkel folytatta: „A naptár elég kemény, de szerintem ismét fog változni. Szóval egészen addig, amíg nincs meg a végleges versenynaptár, semmi értelme panaszkodni az előzetes miatt.”
/f1vilag/
Szerintem ez nagyon nem jó. Más-más kontinensen ilyen hamar, Bahrein a végére? , török futam nincs? , szerintem ebbe nem kellene belemenni..
Sebastian Vettel gumimérnöke, Kevin Nix szerint a világbajnok minden korábbi pilótájánál jobb visszajelzéseket ad az abroncsokról. Még Michael Schumachernél is.
Sebastian Vettel Monacóban 46 körön át tartotta maga mögött kopott gumikkal ellenfeleit, a világbajnoki címvédő Jenson Buttont megszégyenítő kíméletes stílusban vezetett. Gumimérnöke, Kevin Nix szerint Vettel rettentő jól ismeri a rendelkezésre álló keverékeket és pontosan tudja, hogy melyik, mikor, milyen vezetési stílust kíván.
"Sebastian abroncsokkal kapcsolatos visszajelzései jobbak, mint amilyeneket bármelyik korábbi pilótámtól kaptam" - jelentette ki Nix az Autobild motorsportban. A mérnök korábban olyanokkal dolgozott együtt, mint David Coulthard vagy éppen a sportág többszörös rekordere, Michael Schumacher.
Nix úgy véli, nagyon észnél kell lenni ahhoz, hogy a Red Bullal kordában lehessen tartani a gumikopást. "Mivel a Red Bull sok leszorítóerőt generál és gyors, adja magát, hogy az abroncsokat is jobban koptatja. Sebastian azonban pontosan tudja, hogy hol van az a határ, amit nem léphet túl, nagyon érzi a kritikus pontokat és a felmelegítésben is nagyon jó."
Az üzemi hőfokra való melegítés nehezebben megy Vettel csapattársának, Mark Webbernek, az ausztrál lassan szokott hozzá az új Pirelli gumikhoz és még most sem a kedvencei. "A szezon elején Marknak nehézséget okozott a gumik felmelegítése, csak most kezdett el lassan felzárkózni Sebastianhoz" - mondta Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója.
Megérkezett az idei Magyar Nagydíj hivatalos összefoglaló videója. Egyébként azután, hogy élőben láttam a futamot idén is, épp tegnap este néztem vissza a versenyt, és tény, hogy a 2011-es Magyar GP igen izgalmasra sikerült, úgyhogy nem csupán azért érzékeltem így, mert élőben mindig más. Tényleg remek verseny volt!
Jenson Button szerint minden Vettel mellett szól: hatalmas előnnyel vezeti a bajnokságot és továbbra is neki van az egyik leggyorsabb autója a mezőnyben.
Hiába nyertek meg az utolsó öt versenyből négyet a rivális csapatok, ha ezzel egymástól rabolják el a pontokat és növelik Vettel előnyét a bajnokságban.
A címvédő 85 ponttal vezet a csapattárs Webber előtt, míg Hamilton további három egységgel van lemaradva az összetettben.
Jenson Button, aki 2009-ben a Brawn csapattal lett világbajnok, nem lát sok esélyt arra, hogy idén bárki legyőzze Vettel-t:
„Egyszer már megnyerte a bajnokságot, ami nagyon fontos tényező. Nem érzed annyira a nyomást, ha már sikerült nyerned.”
„Nem volt könnyű, hogy következetesen tudjak bajnokságot nyerni az év végén két évvel ezelőtt, de neki stabil előnye van” – hasonlította össze a jelenlegi állapotot Button a 2009-es idénnyel.
„A Red Bull-nak remek forrásai vannak, eltérően attól a helyzettől, amivel nekem kellett szembesülnöm a Brawn-nál. Ha én rendelkeznék ezzel az előnnyel, én sem éreznék semmiféle nyomást.”
„Egy nyolcfordulós világbajnoksággal áll szemben, amit több mint nyolcvan pontos előnnyel kezdhet. Ez egy komoly különbség. Ráadásul neki van az egyik leggyorsabb autója a mezőnyben. Ez a lehető legjobb pozíció – mondta Button az Independent-nek.
A brit versenyzőt saját motivációjáról is kérdezték:
„Nem arról a nyomásról van szó, amit mások helyezned rád. Saját magad veted alá nyomásnak, hogy nyerj. Továbbra is szeretnék bajnokságot nyerni és ezért vagyok itt. Nem hinném, hogy ha egy versenyző egyszer megnyeri a címet, akkor többé már nem lesz érdekelt a bajnokságért folytatott küzdelemben” – fejti ki a motivációról vallott gondolatait Button.
/f1-live.hu/
Igaza van. Azt azért remélem, hogy továbbra is tudnak győzelmet aratni a riválisok is, hogy izgalmas versenyeket láthassunk.
A Formula-1 több mint 61 éves története során nagyon sok furcsa konstrukció látta meg a napvilágot, néhány csak a tervezők asztalán maradt, de voltak olyanok, amik meg is épültek, sőt szerencsés esetben a pályára is kigördültek, de futamon hivatalosan már sohasem álltak velük rajthoz, vagy legalábbis a rajtrácsról már hiányoztak. Egyes autók túl innovatívak voltak, mások túl bonyolultak, míg akadtak olyanok is, amelyek egyszerűen nem voltak életképes ötletek. Az Auto123.com most ezek közül állította össze saját top 10-es listáját.
1. 1997 Lola-Ford T97/30: Lola Cars a tengerentúli sikerei után elhatározta, hogy visszatér a Formula-1-be, a nagy múltú gyár ötlete azonban már az elején hamvába holt, hiszen a semmiből alig két hónap alatt akartak F1-es versenyautót építeni. Az autó elkészült a főszponzoruktól a MasterCardtól azonban egyetlen egy centet sem láttak, így nem meglepő, hogy az 1997-es Ausztrál Nagydíjon a Vincenzo Sospiri, Ricardo Rosset felállásban induló Lola-Ford az időmérőedzésen a 22. helyen végző Pedro Diniz nem túl acélos Arrows-Yamahájától is 5 másodpercet kaptak, míg a pole-ból Induló Jacques Villeneuve Williams-Renault-jától már 11,6 másodperc volt a lemaradásuk. A 107%-os szabály miatt így a futamon nem állhattak rajthoz, a következő Brazil Nagydíjra pedig már pénzük sem volt, hogy elutazzanak.
2. 1993 Trebron-Judd: A Trebron egy japán projekt volt, amit a kanadai mérnök Norbert Hamy irányított. A radikális aerodinamikai elképzelések által szült karosszériát a Mitsubishi Rayon cég építette (volna) bár pályára sohasem lépett a leginkább a megbízhatósági sportkocsikra hajazó tanulmány.
3. 1989 Minardi-Subaru M189: Igen, Subaru! A veterán olasz mérnök, Carlo Chiti (az 1961-ben Phil Hillel világbajnoki címet szerző legendás 156-oas cápa Ferrari tervezője) felmatricázott egy Motori Moderni 3.5 literes 12 hengeres boxermotort és beépítette egy kis teszt céljából a Minardiba. A faenzaiak azonban nem rajongtak a motorért, így az egy még kisebb olasz istállónál a Coloninál landolt az 1990-es szezonban. A motor egyébként a Coloniban sem volt valami csodás, így a csapat egyetlen egy futamra sem tudta kvalifikálni magát, ezért a csapat még az év vége előtt (az Angol Nagydíj után) Fordra cserélte a japán erőforrást.
4. 1977 Apollon-Cosworth: Az Apollon a svájci Loris Kessel teljesen sikertelen projektje volt, aki egy koros, 1974-es Williams FW03 karosszériát akart modernizálni. Az új alumínium héjszerkezet azonban egy teszt balesetben teljesen összetört.
5. 1977 Ferrari 312T6: A 70-es években a Tyrrell nyomán valóságos hatkerekű őrület tombolt az F1-ben és ebből természetesen a Ferrari sem maradhatott ki, így a maranellóiak is elkészítették saját hatkerekű tanulmányukat. Másoktól eltérően azonban a Ferrari egy hátsó tengelyre szerelt fel 2x2 tehát összesen 4 abroncsot. Az autót Fioranóban Niki Lauda és Carlos Reutemann is kipróbálta, az argentin pilóta azonban egyszerűen gyűlölte a hatkerekű Ferrari torzszülöttet.
6. 1977 March-Cosworth 2-4-0: A March „hagyományos” hatkerekűét, ahol két hátsó tengelyre szereltek fel összesen 4 gumiabroncsot Wayne Eckersley tervezte. A terv azonban megbukott, mert a Tyrrell eredeti dupla első tengelyes megoldásával szemben itt nem a „csak” a kormányzással, hanem a sebességváltó megfelelő működésével akadtak gondok.
7. 1975 Maki F101C: A japán tákolmány Cosworth DVF motorokkal futott volna, a pilóták Hiroshi Fushida, Howden Ganley és Tony Trimmer azonban az autó különböző változataival hét nagydíjon sem tudták magukat kvalifikálni 1974 és 1976 között.
8. 1967 Khadi-8: A testes orosz 8 hengeres Formula-1-es autót egy 1974 köbcentiméteres motor hajtotta volna 340 lóerős teljesítménnyel. Az autó felállított néhány nemzeti rekordot, mielőtt a „tartós” használatban kilehelte a lelkét.
9. 1963-1964 Honda RA270: Az RA270 a Honda teszt autója volt, mielőtt az RA 271-es a Formula-1 színpadára lépett volna. Soichiro Honda 270 lóerőt akart kisajtolni az autó hátuljába keresztbe beépített 12 hengeres erőforrásból.
10. 1954 Alfa Romeo 160: A forradalmi szivar alakú versenyautót az Alfa új 2,5 literes Formula-1-es motorja hajtotta. A boxermotor pedig mind a négy kerékhez továbbította az erejét, miközben a pilóta a tervek szerint egészen hátul a differenciálmű mögött foglalhatott volna helyet.
A Belga Nagydíj szervezői szerint olyannyira jól haladnak az augusztus végi futamra való jegyeladások, hogy már minden lelátóra szóló jegyet értékesítettek.
A verseny szervezője, André Maes szerint már 38 000 jegyet adtak el a futamra, majd hozzátette, hogy reméli, a nézőszám végül meghaladja a 2010-es 55 000-es rekordot.
Maes elmondta, hogy 10 000-rel fogja növelni a nézőszámot, hogy egy hazai versenyzőjük, Jérôme d'Ambrosio is pályára lép: „Jérôme határozottan pozitív hatással van a jegyeladásra. 2012-ben pedig még több néző lesz, mivel akkorra még híresebb lesz.”
A Belga Nagydíj hétvégéje idén augusztus 26. és 28. közé esik.
/motorsportal/
Én is szeretnék egyszer eljutni erre a versenyre, SPA a kedvenc pályám : )
Egyáltalán nem célom Sebastian magánéletében túrkálni, semmilyen szinten, és soha nem is fogok, hiszen semmi közünk nincs hozzá. Úgyhogy a nyaralásával kapcsolatban is csak pár mondatot írnék - amit egy görög cikkből sikerült kibogarásznom - ennyit is csak azért, hogy tudjátok, nem tűnt el teljesen.
Görögország szigetei úgy tűnik idén igen népszerűek a hírességek körében. Kate Moss, Vilmos herceg és Despina Vandi után Sebastian Vettel is ellátogatott a görögökhöz. Valószínűleg Vettel barátnőjével és barátaival csak átutazott a görög vizeken. Állítólag múlt héten pénteken látták őket, egy jachton.
A kocsmákban a barátokat le lehet nyűgözni a Formula-1-es tudással és tudhatod, melyik pilóta, milyen autóban ül - de tisztában vagy azzal, milyen autóval közlekednek a versenyzők?
A Formula-1 nyári szünete zajlik és a hír is kevés, mivel minden érdekelt a jól megérdemelt szabadságát tölti. De vajon a pilóták milyen autókkal közlekednek az utakon és milyen autóval tervezhetik nyaralásukat?
Lássuk: Sebastian Vettel: Infiniti FX50S, Fiat 500, Volkswagen T5 van, Mercedes SL 65 AMG Black Series (a 2009-es Abu Dhabi Nagydíjon aratott győzelemért kapta ajándékba) Mark Webber: Nissan Navara, Porsche 911 Turbo, Porsche GT2 RS, BMW X5, Infiniti M37 Lewis Hamilton: Mercedes GL450 Jenson Button: Mercedes C63 AMG DR 520 (korlátozott darabszámú, 520 LE), Smart Car Fernando Alonso: Ferrari 458, Maserati Gran Cabrio Felipe Massa: Ferrari 599, Maserati Quattroporte Michael Schumacher: Mercedes S65 AMG, Mercedes GL, Mercedes C63 AMG, Ferrari California Nico Rosberg: Mercedes C63 AMG Nick Heidfeld: Lotus Exige, Mini Cooper S, Toyota Sienna, Porsche 959S, Fiat 500, Volkswagen Beetle Convertible, Ford Mustang Vitalij Petrov: Lotus Evora, Renault Megane Rubens Barrichello: Audi RS6, Ferrari 575 Pastor Maldonado: Jeep Grand Cherokee Adrian Sutil: Techart Porsche GT2, Techart Porsche Cayenne, Audi RS4 Paul di Resta: Nincs autója Kamui Kobayashi: BMW X5, Lexus IS-F Sergio Perez: BMW X3, BMW Z4 Sebastien Buemi: Volkswagen Golf R Jaime Alguersuari: Seat Leon Cupra R Heikki Kovalainen: Infiniti FX 50S, Nissan GT-R Jarno Trulli: Fiat 500 Vitantonio Liuzzi: Mercedes C63 AMG Timo Glock: Volkswagen Touareg 3.0 TDI, Audi A4 3.0 TDI
A Red Bull Racing csapatvezetője, Christian Horner biztos abban, hogy Sebastian Vettel a rá nehezedő nyomás alatt is ugyanolyan erős teljesítményre képes, és véleménye szerint a legifjabb bajnok a szezon hátralévő futamain begyűjti második vb trófeáját.
Sebastian Vettel idén már hat nagydíjat nyert, és jelenleg legközelebbi riválisához, Mark Webberhez képest is 85 pontos előnnyel vezeti a bajnokságot. Többen azonban úgy vélik, hogy a 24 éves versenyző teljesítménye nyomás alatt már közel sem annyira kiváló, ám Christian Horner szerint ez egyáltalán nem igaz.
"Ő rendkívül hatékony akkor is, ha nyomás alatt tartják, eddig nekem még nem okozott meglepetést ilyen helyzetekben. Jó példa erre Monaco, amikor maga mögött tudta tartani két üldözőjét (Alonsót és Buttont) olyan gumikon, amikkel nem terveztünk ennyire hosszú távot. Barcelonában pedig precízen tartotta maga mögött Hamiltont” – hozta fel példaként a két versenyt Horner annak bizonyítékaként, hogy versenyzője nehéz helyzetekben is képes a győzelemre.
Vettel az idén még minden versenyen értékes pontokat gyűjtött, sőt mindössze egyetlen egyszer maradt le a dobogóról, éppen hazai versenyén a Nürburgringen. Kínában és Kanadában ugyan a verseny legvégén vesztette el első helyét (előbbit Hamiltonnal, utóbbit Butonnal szemben), de Horner nem gondolja, hogy ez Vettel gyengeségeit bizonyítaná, hiszen az eddigi eredmények magukért beszélnek.
"Németországban negyedik lett, és ha megnézzük a riválisok legrosszabb helyezéseit, azok sokkal rosszabbak, mint ez. Van hat győzelme, négy második helye, és egy negyedik. Ez azért nem olyan rossz, ráadásul másik három győzelemhez is közel volt. Kanadában az utolsó körben, Kínában a futam végén, Silverstone-ban pedig a rossz kerékcserénél vesztette el első helyét. A nürburgringi verseny volt az egyetlen ebben az évben, ahol nem vezette a futamot, ami már önmagában is jelentős statisztika."
Az elmúlt hetekben Vettelnek már többen javasolták, hogy fogadjon el egy „konzervatívabb” hozzáállást, és inkább a biztos pontszerzésre, mintsem mindenáron a győzelemre hajtson, hiszen ha a hátralévő nyolc versenyen mindannyiszor csak harmadik lesz, már akkor is megvan az újabb világbajnoki címe. Vettel azonban továbbra is ragaszkodik támadó stílusához, és nemrégiben kijelentette, hogy ezután is a legjobb helyezésért száll majd harcba a versenyhétvégéken. Horner teljes mértékben egyetért a német versenyző hozzáállásával, bár azért hozzátette, hogy véleménye szerinte azért már Seb is van annyira érett, hogy ha nincs esélye a győzelemre, akkor nem fog fölöslegesen kockáztatni.
"Ő úgy készül minden egyes nagydíjra, hogy támadni fog, és továbbra is éhes a győzelemre. De meg van a magához való esze, és tudja jól, hogy ha nincs esélye nyerni, akkor meg elégednie az értékes pontokkal. A gondolkodásmódja azonban továbbra sem változott, ő minden nagydíjat megpróbál megnyerni."
Az idei évben bemutatkozó Paul di Resta az Autosprint munkatársainak adott interjút.
A Force India újonca szokatlan utat járt be a királykategóriás debütálásáig. A DTM-ből jött át a Formula 1-be, de úgy látszik megérte, a fiatal skót azért hagyta ki a mindenki által „előszobának” vélt kategóriát, mert túl nagy volt hozzá.
„A Formula 3-as sikereim után kaptam egy ajánlatot a Mercedes DTM-es csapatától, amit akkor még visszautasítottam, mert a GP2-be meghívtak tesztelni. Azonban akadt egy komoly problémánk, túl nagydarab voltam a pilótafülkéhez. A tesztelés alatt összesen 3 különböző ülést próbáltam ki, de egyszerűen egy rémálom volt számomra abba a kocsiba beülni. Így nem tudtam megoldani a feladatom” - árulta el di Resta az Autosprint riporterének.
„Úgy gondoltam, hogy az akkori helyzetben a legjobb esélyem a DTM. Ennek ellenére az álmom a Formula 1 volt, tudtam, hogy győzedelmeskednem kell, ha felakarom hívni magamra a figyelmet.”
Di Resta teljesítménye már azelőtt is sokak számára meggyőző volt, a Formula 3 2006-os évadában bajnoki címet szerzett olyan kaliberű pilótákat verve meg, mint Sebastian Vettel és Kamui Kobayashi.
A 2006-os év végén tesztelte a Trident és az ART GP2-es autótit, majd jött a DTM. 2010-ben élete 4. DTM-es szezonjában behúzta a világbajnoki címet a Mercedes-el, miközben alkalmakként a Force India autóit is meghajtotta néhány pénteki szabadedzésen. Idén már nem egyszer volt gyorsabb csapattársától, Adrian Sutil-tól. Az pedig sokat elárul a benne rejlő potenciálról, hogy már többször szóbahozták a Mercedes csapattal.
„Számomra a DTM utáni váltás problémás volt, de sikerült megoldanom. Még mindig rengeteget kell tanulnom, ugyanakkor örülök, hogy ilyen jól indultak a dolgok.”
„Sebastian és Lewis már megszerezte azt, amit én is akarok.” fejezte be mondandóját a 25 éves újonc.
Martin Brundle, volt Forma 1-es pilóta, jelenleg a BBC szakkomenntátora még nem kiáltaná ki Sebastian Vettelt az idei Forma 1-es világbajnoknak. Noha a német elég jelentős, 85 pontos előnnyel áll a világbajnoki tabella élén.
Brundle, aki 9 alkalommal végzett dobogón tapasztalatból tudja, hogy a Forma 1-ben bármikor becsúszhat egy hiba, így a versenyzőknek folyamatosan a határon kell teljesíteniük.
- "Őszintén szólva tény, hogy Vettel már félkézzel megkaparintotta a világbajnoki trófeát, meglepő lenne, ha innen veszítene. De a lehetősége fennáll. Egy pár motorhiba, egy baleset, és az üldözői, akik most olyan messze vannak mögötte, máris utolérik" -mondta Brundle a Sport-Ekspress-nek.
- "A McLaren és a Ferrari is nagyon fejlődött. Már nincs meg a Red Bull korábbi sebességbeli fölénye, és ez az, ami miatt a többieknek is van még esélye. Azt gondolom-e, hogy Sebastian lesz a világbajnok? Igen. És hogy biztos vagyok-e benne? Egyáltalán nem. Ezek a srácok a határon vezetnek, és ha ezt teszed, akkor könnyen hibázhatsz" -zárta Brundle.
Fordítás: Vé Eredeti: angol Forrás: racingnewsflash.com
Visszatérhetnek az időmérős abroncsok a Forma-1-be, miután a Pirelli felajánlotta a csapatoknak azt a lehetőséget, hogy a szombati kvalifikáción használhassák a rövid élettartamú gumikat.
Az időmérős gumik az 1991-es szezont követően tűntek el a Forma-1-ből, amikor mind a Pirelli, mind a Goodyear olyan abroncsokkal szolgálták ki a mezőnyt, amelyek nagyon magas szintű tapadással rendelkeztek, így a versenyzők egyetlen körön a maximumot tudták kihozni a versenyautókból.
Az FIA betiltotta az ilyesféle abroncsok használatát, miután a Pirelli kivonult a sportból, és csak a Goodyear maradt jelen, mint gumiszállító.
Ám a Pirelli főnöke, Paul Hembery az Autosportnak adott nyilatkozatában elmondta, az olasz gyártó felajánlotta a csapatoknak, hogy a jövő évben is használhassák ezeket a keverékeket, és jelenleg az istállók reakcióira várnak.
„Elküldtük az ötletünket a csapatokhoz, és majd visszajeleznek nekünk” – mondta Hembrey.
„Ha nem akarják, nem fogjuk megcsinálni.”
„Lehet hogy még távolinak tűnik a következő év, és a csapatoknak is nagyon sok dolguk van, de ez egy lehetőség, amit felajánlottunk.”
Vannak, akik nem elégednek meg a száraz értékelőkkel és statisztikákkal. Egy kreatív és költői vénával rendelkező szurkoló angol nyelvű versben tolmácsolta a gondolatait az F1zone.net-en.
A Belga Nagydíj nagy valószínűséggel csak minden második évben fog szerepelni a naptárban a 2012-es évad után.
A Belga Nagydíj szervezői elismerték, könnyen megeshet, hogy a jövőben Spa-Francorchamps csak minden második évben fog szerepelni a Formula 1-es naptárban.
Már korábban is az a pletyka járta, hogy az egyébként sokak által kedvelt és igazi klasszikusnak számító pálya a francia Magny Cours-al fogja váltani egymást évente.
Egy belga hírügynökség állítása szerint Etienne Davignon, az egyik szervező korábban elismerte, hogy erről az opcióról tárgyalnak Bernie Ecclestone-al és a francia pályát képviselő személyekkel.
„Egyre erősebb az a versengés, ami a nagydíjat rendező államok között folyik.” mondta Davignon.
„A nagydíj megrendezése miatt Spa-Francorchamps és környékét 3 hétre mindig le kell zárni, ezt az időszakot pedig ki lehetne használni más eseményekre is.”
Davignon tagadta azt a korábbi állítást, mely szerint a pályát privatizálni fogják. Ezt először Gerard Lopez mondta, aki szerint így megoldhatnák a financiális problémákat.
A szervezők ugyanakkor elégedettek az eddigi jegyeladással, ami nagyrészt a belga újonc jelenlétének, Jerome D’Ambrosio-nak köszönhető.
„Jerome D’Ambrosio hatása érzékelhető az elmúlt hónapok alapján.” árulta el a De Morgen riportereinek Andre Maes. „2012-ben pedig még jobban fog érződni, mert többen fogják ismerni addigra.”
/f1-live.hu/
Na, ez gyönyörű lesz. Az egyik legjobb csík a belgiumi, tessék csak szépen évente megrendezni a versenyt!
Nos, hát akkor Andi lennék. Sokak szerint ( és ebbe Vé is beletartozik! ) ŐRÜLT vagyok :) Ez van.
Picit magamról: Első versenyemet 1998-ban néztem meg. Apa szerint, ha hajnalban is volt a futam, abban a percben, ahogy meghallottam a motor hangot felugrottam. (sohasem voltam normális?! :D ) Mika Hakkinen, Kimi Raikkonen és Sebastian Vettel.
Kimi nálam az örök number one : ) De persze imádjuk Sebet is :)
Hát, szerintem ennyit rólam. Itt leszek és boldogítalak titeket. Az első írásomat már fel is tettem nektek ( remélhetőleg nem az utolsót ). :)
Sebastian Vettel csalódott volt, hogy a Hungaroringen csak a második helyen intették le a kockás zászlóval, az eredményért mégsem a csapatát teszi felelőssé. ,,Az autónk nem olyan rossz, mint azt egyesek gondolják" - jelentette ki a címvédő az Auto Bild Motorsportnak adott interjúban.
A Red Bull Racing versenyzője elárulta, hogy azért nem tudott előzéssel jobb pozíciót elérni, mert az RB7-es autót nem a pozícióharcokra tervezték. A német szaklap információi szerint a Nürburgringi futam után az élcsapatok közül a Milton Keynes-i brigád versenyzői hajtották végre a legkevesebb előzést, Vettel és Mark Webber összesen 56 alkalommal előzött, míg a McLaren duója 85 alkalommal, a Mercedesé pedig 74-szer.
Vettel azonban nem foglalkozik a számadatokkal, és a következőképpen magyarázta a helyzetet: ,,Azért előztünk kevesebbet, mert gyakran az élről indultam, így nem volt senki, akit megelőzhettem volna. Másrészt az autót úgy tervezték, hogy nagy leszorítóerőt generáljon, amelynek következtében a kanyarokban sok időt nyerünk. Emiatt valamivel alacsonyabb a csúcssebességünk, és így nehezebb az előzés is."
,,A nürburgringi egyenesben kilenc kilométeres óránkénti sebességgel alacsonyabb volt a csúcssebességem, mint Felipe Massáé a Ferrariban.
Így nem lehet kockázat nélkül előzni" - mondta Vettel, aki magyarázatot adott arra is, hogy miért hibázott Kanadában az utolsó métereken és miért tudta Jenson Button megelőzni.
,,Jenson az utolsó hosszú egyenesben sokkal gyorsabb volt, így sokat kellett kockáztatnom. Ennek ellenére is elfogadom, hogy az egyenesben lassabbak vagyunk, mert a nagy leszorítóerőnek köszönhetően annyit nyerünk a köridővel, hogy általában az élen állunk."
/motorsportal.hu/
Nem is tudom, ennek némikép ellentmond, hogy az idén a legtöbb előzést Mark Webber jegyzi, és mintha ő is Red Bull-lal versenyezne...
Hatalmas izgatottsággal vártam az indulást, ami 2011.Július 27-én (szerdán) meg is érkezett!
Hajnali 4.kor keltem, hiszen 5:52-kor indultam a vonatom Budapestre. Az úton megismerkedtem Vikivel, aki egy nagyon aranyos és kedves csajszi. Megbeszéltük, hogy keressük majd egymást. : )
A vonat kis 10 perces késéssel érkezett meg a Nyugatiba. Itt váltam el Vikitől, aki sok sikert kívánt nekem, és még egy utolsó névegyeztetés is történt, hogy biztosan ne felejtsük el egymást megkeresni majd később.
Barbi jött értem a velem együtt 7 fős csapatból. A West End előtt vártam rá, majd egy kicsit el is tévedtünk mindketten (sok vége van a West End-nek) , de végül megtaláltuk egymást.
Be kell valljam frászt kaptam a mozgólépcsőtől, főképp, amikor a nehéz bőrönddel kellett fellépni rá. Barbival mentünk el a többiekért. Babus, Niki, Angyalka és Tomi is csatlakozott hozzánk, és innen már csak Kingust és Renit kellett felvennünk. S miután ez meg is történt, készen voltunk mind a 8-an arra, hogy elinduljunk a szállásra.
A szállás a Sárgarózsa Panzióban volt. Egy picit eltévedtünk oda úton, (Albérlő utca..:D ) , de végül egy telefon után sikeresen megérkeztünk. Lóri a kutyus fogadott minket először.
Majd felmentünk a szobákba, és kipakoltunk. Mindenki elfoglalta az ágyikóját.
2 szobát kaptunk. Az egyik egy 3 ágyas szoba volt, melyet Reni, Kinga és Barbi foglalt el. A másik egy 4 ágyas szoba volt, ahol Tomi aludt lábast Angyalkával, a mellettem levő ágyon pedig Babus telepedett le.
Nagyon vártam az esti meccset is, amelyet a Szusza Ferenc Stadionban rendeztek meg Újpesten. Bár előtte egy picit rosszul éreztem magam, végül minden jól sikerült.
Az öregfiúk meccse, nem igazán kötötte le a figyelmemet. A Piloti Nazionale meccset nagyon vártam, mert úgy volt, hogy Seb lesz a kapitány. Bár voltak olyan hírek, hogy nem játszik, mert a csapat nem engedi, és nem csak őt, hanem Nico Rosberg-et sem, reméltem, hogy ezek csak téves hírek. Az első sorban ültük, a német zászló volt előttünk. A végén Seb mégsem játszott. A csapat kapitánya Vitaly Petrov lett.
Vitaly eddig sem volt idegen tőlem, ezen a napon még inkább közelebb került hozzám. Nagyon ért a gólvágáshoz, több gólt is rúgott. Végülis, azt hiszem neki köszönhető, hogy nyert a pilótaválogatott.
Ezen a napon, a kedvenc magyar focistámtól is sikerült autogramot szereznem, és élőben is találkoztam vele. ( Vincze Ottó )
Nagyon vártam a csütörtököt.
Ekkor láthattam élőben a pályát és reméltem, hogy találkozhatom végre Seb-bel is.
A bejárat elé értünk, kb. 14:30-ra, a kapukat 16:00-kor nyitották, hol esett, hol nem, de semmi sem tántorított el. A pálya lenyűgözött.
A kapunál találkoztam Dinával. Nagyon örültem a találkozásnak, mivel Super Gold belépőt adott nekem aznapra, ezért Niki be tudott menni az én jegyemmel. Nagyon örültem annak, hogy velünk tarthat ő is, és hogy egy kicsit közöm van ahhoz, hogy boldog.
Felosztottuk magunkat és megbeszéltük, hogy a lámpánál találkozunk majd. Dinával kézen fogva futottunk a Red Bull Boxig. Ahol első sorban álltam, és néztem végig egy kerékcserét, illetve, hogy dolgozik a csapat. Seb boxa előtt álltam konkrétan. Reméltem, hogy kijön. Mivel nem hallottuk, hogy kimegy aláírni itt vártuk. De mégis kiment, nem Mark-kal, hanem az utolsó körben, és ő maradt kint a legtovább. Ekkor elkeseredtem, mert esélytelen volt, hogy el tudok menni oda, és be is mondták, hogy most már el se induljunk.
Mivel Mark kijött hozzánk, és Michael Schumacher is előttem futott végig, reméltem, hogy Seb is megteszi majd ezt. Kb. 7 m-res távolságban láttam először, meg kell, mondjam már az is nagyon meghatározó volt. A legtovább maradt kint, sőt átmászott a korláton is a rajongókhoz, tőlem mindössze 3-4 méterre írt alá egy hatalmas német zászlót.
Örültem a többieknek, akik betudtak állni a sorba és autogramot kaptak Seb-től, de ugyanakkor szomorú is voltam. Mert három dolog volt, amitől nagyon féltem.
- 1. Szerdán nem játszik a meccsen
- 2. Csütörtökön nem sikerül találkoznom vele, és átadnom az ajándékot
- 3. A hétvége további részében nem is fog sikerülni, mivel a pályán alszik
Az első is elkezdett esni, és nekem is sietnem kellette. Hiszen oda kellett érnem a találkozóra Jaime Algersuari-val.
Meg kell mondjam, hogy Jaime egyike azon pilótáknak, akik semlegesek számomra.
Izzadtan, vizesen, sárosan, büdösen indultunk el Nikivel Jaime-hoz. Nagyon aggódtam, hogy nem érek oda, mert késésben voltunk.
A végén mégis sikerült találkoznom vele.
Csak bementem, és ő állt előttem. Lefelé néztem, majd fel..és ott állt ő.
Gondolom meglepődött, hogy mit nézem a lábát…xD
De annyit kérdezett „ a photo?”
Örömmel mondtam : „ yes”
Kaptam aláírást is persze :)
Meg kell mondjam, hogy nagyon megszerettem a srácot, mostantól egyike a kedvenceimnek ! : ) Megérdemli. Aranyos, kedves és elképesztően imádnivaló srác. :$
Ezzel az élménnyel csatlakoztam a többiekhez. Bántott, hogy az nap már nem akartak szállodázni menni, én mindennél jobban vágytam arra, hogy menjünk.
Pénteken, végre akcióba lendültünk.
Szabadedzések. Nagyon, nagyon vártam, hogy halljam ezeket az autókat, miközben száguldoznak. Fantasztikus volt. El sem hiszem, hogy eddig ezeket kihagytam.
Nagyon hamar eltelt a két szabadedzés. Nem is hittem el, hogy ilyen hamar.
Este végre elindultunk szállodázni is.
A Fashion Street-n volt egy rendezvény Jenson Button-nal, a Hugo Boss keretein belül. Itt derült ki, hogy Seb szállodában van, sőt, Vitaly is abban a szállodában van.
Akkor reménykedni és várni kezdtem.
Andrew G. Vajnak, Szujó Zoli, Szabó Robi, Harsányi Levente..
Jenson Button, az apukája és a barátnője..
Meg kell mondjam Jense nagyon jól néz ki, intelligens és nagyon jól néznek ki Jessica-val.
Jessica, nagyon aranyos és kedves, nagyon vékony és nagyon imádnivaló.
Bruno Senna is erre járt, illetve Pedro de la Rosa, akit nagy meglepetésemre fel sem ismert a tömeg, én szóltam, hogy : „ Az nem a Pedro ? „
Fogalmuk sem volt kicsoda, micsoda ő .. meglepő..
Az nap este nagyon vártam Seb-t, kezemben az ajándékkal. De olyan 22:00 körül hátul ment be.
Viszont eldöntöttük, hogy másnap nagyon korán visszajövünk.
Kb. hajnali 2-kor aludtam el, és 4-kor keltem is. A koraival indultunk el a szállodához, és fél 6-kor már ott csöveztünk előtte.
Egy autó állt a szálloda oldalánál. Egy picit megütögettük, hogy leülhetünk-e mellé, nem szólal-e meg riasztó, akkor még nem tudtuk kié is az autó.
Csak mi hatan voltunk, nagyon fáztunk.
A mellettünk levő szállodából kijöttek a Williams-k, ott volt Jense is, rá is vártak páran.
Időközben mi sokan lettünk, akik itt vártunk. Aztán azt vettem észre, hogy egyre többen vagyunk.
Kijött a Red Bull csapata. Van egy srác köztük, akinek extrémen pink a haja. Na, őt nagyon megszerettem. I <3 PinkRedBullBoy! :
Utánuk, kijött Martin Whitmarsh is : )
Martin is egy roppant kedves ember :)
Aztán meghozták az autót, amivel tegnap este Seb behajtott. Fehér Infiniti.
Majd Britta ment el. Britta, nagyon szép nő.
Aztán a másik oldalról elment Jenson is.
Aztán, kijött Sebastian is.
Róla el kell mondjam, hogy remek ember. Nem véletlen, hogy nekem ő lett a kedvencem. Egy nagyszerű srác, aki fiatal kora és sikerei ellenére is két lábbal áll a földön, és nem változtatta meg a siker, mint sokakat, másokat ebben a sportban. Olyan, amilyen korábban volt, amilyen mindig is volt. Nagyon aranyos, és kedves volt. Beszélt hozzánk, és vigyorgott, és a nyelvével is szórakozott, ahogy azt megszoktam már tőle.
Seb is elmondta, hogy ne álljunk mögé, és a biztonsági őr is, aki meglökött én Sebnek estem , ő az autónak, és az új pulcsija – ami megjegyzem elég szúrós- kihorzsolta a nyakamat.
Megkaptam tőle életem első aláírását. Mármint, amiről tudtam, hogy tutira ő írta alá. Hiszen előttem írta alá, oda ahová ő akarta írni. :)
Próbáltam odaadni az ajándékot, amikor kinyitotta az ajtót, de aztán hátra ment, és a tömeg utána. Az ajtó nyitva volt, Tommi bent ült. Nem gondoltam, bementem Tommihoz az autóba és elmondtam neki, hogy ezt Sebnek hoztam, és megkértem, hogy adja neki oda.
Tommi azt mondta, hogy rendben, nyugodjak meg, odaadja neki. J Szegény, nézett egy nagyot, de kedves volt, még ha frászt is kapott egy pillanatra tőlem.
Kifelé mászás közben sikerült még egy képet is csinálnom róla.
Jövőre Tommi is kap majd tőlem valamit, ez biztos.
Sebről is sikerült több képet csinálnom, a kedvencemet még megosztom veletek :)
Egy üveg bort is kapott, nagyot nézett :P
El kell mondjam, hogy kiderült, hogy a csapat idén először adta be a kérvényt, és másnap reggelig szerelte az autót. Seb fáradt volt, a szeme szarkalábas volt, de mindezek ellenére is kedves és figyelmes volt : )
Ahogy Seb elment, kijött Vitaly is. Egész héten naponta maximum 2 aláírást osztott ki, na azért nekünk már többet
Jut eszembe.. az autó. Nos, kié is volt az autó ? :P Igen. Az autó, Vitaly Petrové volt.
Majd elindultunk mi is a pályára.
Be kell valljam nagyon furcsa volt autóban látni Sebastian-t azok után, hogy 1 órával előtte még szemtől szemben álltam vele.
Sebastian szemei élőben még inkább megigézőbbek, mint a képeken. Az ég tükröződik bennük. Nagyon boldog voltam, azt hiszem én voltam a legboldogabb, amikor találkoztam vele, és odaadhattam neki az ajándékot.
Az általam varrt kengurut, a cd-t az általam készítette videókkal, a levelet az érzéseimmel, a Niki által készített bizonyítványt abban az I love Hungary-s ajándéktáskában, amit anyu választott neki.
A harmadik edzést Seb megnyerte. : ]
Az időmérőt is nagyon vártuk. Hamar telik az idő a tribünön, nagyon hamar.
Nagyon örültem minden egyes körben, amikor Seb a mi lelátónk előtt ment el. Örültem, hát gyenge szó, azt hiszem.
Aztán, amikor megnyerte az edzést, és élőben is láthattam az ujját. Na, az volt a csúcspont. 2011.07.30. Sok szempontból is tökéletesre sikeredett ez a nap.
Azt hiszem, hogy sohasem fogom elfelejteni ezt a napot, életem egyik legszebb napja volt ez !!
Mindenhol talpig Red Bull-ban, jobban mondva talpig Sebastian Vettel-ben mentem. Szó szerint mindenhová. Spar, Match, Árkád, metro, HÉV ..
Sokan köszöntek, integettek nekem. A Seb fanok egy hatalmas családként viselkednek.
Amennyire boldog voltam és szerettek a Seb fanok, annyira éreztem meg kívülállónak, amikor Ferrari vagy McLaren színekben levő emberkék mellettem sétáltam el.
Szombat este még elmentünk Hamiltonhoz, vártam rá, és mikor hátul bement, akkor eljöttünk páran, de akik ott maradtak aláírást kaptak és közös fotót készíthettek, mert kijött Lewis. Kicsit bántam, hogy ott hagytam, de hát ez van.
Este össze kellett pakolnunk, hiszen az utolsó éjszakára készültünk.
Akkor este végre, megcsinálták nekem a csajok az ’ I (L) SEB’ szöveget a német zászlómra.
Köszönöm Babus és Barbí <3
Amennyire imádkoztam, hogy ne essen szombaton ( és amennyire be is jött ) , annyira nem jött be az vasárnap.
Vasárnap a vizes füvön megcsúsztam, elestem, hát a lábam azóta is lila.
Imádtam élőben nézni a futamot, nagyon izgalmas, de rossz volt látni, hogy Seb csúszkál, lecsúszik az ívről, hogy megelőzik. De utána összeszedte magát, és a 2. helyen végzett.
A bajnokság szempontjából ez tökéletes, hiszen az előnye nőtt és már 85 pontnál jár.
Az egyetlen dolog, ami ekkor zavart, hogy a következő futamig 1 hónapot kell várni, a következő magyar futamig pedig 1 évet.
Nagyon megszerettem a pályát, a csapatomat és fájt az elválás.
Futam után elmentünk a csomagjainkért, megvettem a jegyemet, elbúcsúztam a többiektől, felültem a vonatra.
Akkor a gondolataimban mélyedtem bele. Tele voltam álmokkal, vágyakkal, célokkal, hittel, reménnyel, erővel. Boldog voltam, és szárnyaltam. A találkozás Seb-bel, a többiekkel, a pálya, a látvány, a hang, az illat, az élmény, az érzés hatalmas erőt adott nekem.
Debrecenben, apu húgáék jöttek értem, majd elmentünk hozzájuk, és ott találkoztam a szüleimmel és a húgaimmal. Ott is, és hazafelé is az élményeimről meséltem. Miután hazaértünk odaadtam az ajándékokat, majd boldogan feküdtem le, és aludtam újra a húgom mellett. Majd másnap minden kezdődött elölről, és meséltem, és meséltem, képeket mutattam és töltöttem fel a facebook-ra is.
Sok emberrel találkoztam, sokakat ismertem meg, és találkoztam olyanokkal is, akikkel a neten már korábban megismertük egymást.
Szombaton Veronikával, Andival és Edittel is találkoztam, és közös képet is csináltunk persze :)
Alig várom a következő Magyar Nagydíjat. Ezt nem lehet kihagyni !
Jövőre remélem még többen leszünk, még több embert ismerhetek meg, és hogy végre Seb nyeri a futamot : ) !!
Képeket, és videókat találtok a facebookomon : )
Remélem élveztétek a történetemet. Igyekeztem mindent leírni, de persze az emlékek érik a legtöbbet, amit nem tudok megosztani veletek, sajnos.
Mindenkinek életében legalább egyszer ezt ki kell próbálnia : ))) Megéri !
( Mivel a képek nagyméretűek, ezért nem bajlódtam vele, de aki gondolja, annak itt van a linkje a blogomból : http://manocska29.blog.hu/2011/08/06/elmenybeszamolom_a_26_magyar_nagydijrol ) : )))
Egy érdekes statisztikának néztünk utána: ki mennyire tökéletes pályafutáson van eddig túl a jelenlegi mezőnyben?
Az F1 jelenlegi mezőnyében annak a négy pilótának az F1-es eredményeit vizsgáltuk, akik nagyjából egy évadnyi, azaz legalább 16 győzelmen vannak túl eddigi élvonalbeli pályafutásuk során.
Ennek a kritériumnak csupán Michael Schumacher, Fernando Alonso, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel felel meg.
Az elemzés során mind a négy pilóta összes F1-es futamát számba vettük, és utána jártunk, hogy kinek vannak gyenge pontjai, azaz eredménytelen Nagydíj-eredményei.
Azt már eddigi is tudtuk, hogy Schumacher főleg Spában, Hamilton Monacóban és a Hungaroringen remekel általában. No de mi a helyet azokkal a versenyhelyszínekkel, ahol ezek a remek pilóták nem tudtak kimagasló eredményeket elérni.
Michael Schumacher pályafutása során 91 győzelmet, 154 dobogós helyezést és 68 pole pozíciót ért el. Mindezt 32 versenyhelyszínen. Ezek közül 24 pályán tudott győzni, 27-en dobogóra állni, 21-en az élről indulni, és 24-en az első rajtsorból rajtolni. Schumacher gyengéi elsősorban azok a versenyhelyszínek, ahol visszatérése óta vezetett először: Valencia, Szingapúr, Dél-Korea és Abu Dhabi.
Fernando Alonso vele szemben csak 24 pályán versenyzett eddig az F1-ben. Ám a 27 győzelme, 68 dobogós helyezése és a 20 pole pozíciója már jobban eloszlik. A spanyol 19 versenyhelyszínen tudott már nyerni, és csak Ausztriában és Abu Dhabiban nem tudott dobogóra állni. Ezek közül az utóbbira van esélye, ám a Red Bull által felújított Zeltweegi pálya nem valószínű, hogy a közeljövőben visszatér az F1-be. Pole pozícióból 13, első rajtsorból 18 pályán tudott már elrajtolni Alonso.
Lewis Hamilton eddigi mérlege: 16 győzelem, 40 dobogós helyezés, 17 pole pozíció. A McLaren pilótája pályafutása négy és fél éve során 23 pályán küzdhetett meg a riválisaival. Ezek közül 13-on nyert már, és a további 10-en is felállhatott a dobogó valamely fokára. Pole pozíciót is már 13 versenyhelyszínen sikerült elérnie, és csupán négy pályán (Bahrein, Barcelona, Suzuka, Dél-Korea) nem tudott még az első sorból rajtolni.
Sebastian Vettel is 16 győzelemmel büszkélkedhet a 28 dobogós helyezése és a 22 pole pozíciója mellett az eddigi 23 versenyhelyszínen. Ő is 13 pályán állhatott fel a dobogó legfelső fokára, ám négy versenyhelyszínen nem jött össze még neki a dobogó: Bahreinben, Dél-Koreában, és a már nem szereplő Magny Cours-ban és Indianapolisban. Első helyről immáron 16 pályán indulhatott, az első sorból pedig 19-en. Az előbb említett francia és amerikai pálya mellett a Nürburgringen és Spában nem jött össze neki az első soros rajthely megszerzése.
Amíg a királykategória a nyári szünetet tölti, addig Londonban hatalmas zavargások törtek ki egy állítólagos rendőri túlkapás miatt. Mivel a csapatok többségének Angliában van a bázisa, így közvetlenül érintettek az ügyben.
Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója szerint kemény választ kell adni a huligánoknak:
„Ezzel csak növelik az emberek közötti haragot és undort, tekintet nélkül a faji különbségekre, a vallásra és az osztályra. Mindenki kemény lépéseket akar” – írta a Twitteren Hembery.
A korábbi McLaren versenyző, a szintén brit Mark Blundell hasonló mértékben dühös:
„Ha ezek az emberek annyira kemények, hogy lázadnak és lopnak, akkor miért takarják el az arcukat? Azért, mert gyávák, és félnek az első számonkéréstől. Szégyen!” – zárja Blundell.
A BBC-s Jake Humphrey figyelmeztet mindenkit:
„Húzd be a fejed és maradj biztonságos helyen. Ne feledd, ez csak a kisebbség, és a legtöbb ember tisztességes!”
Bernie Ecclestone szerint, aki a londoni Queens Park Rangers futballklub tulajdonosaként a fociban is érdekelt, a huligánok hatással lesznek a Premier League-re is:
„Az elhalasztott meccsek borzalmas üzenetet fognak közvetíteni a világnak” – mondta Ecclestone.
„Amerre csak utazok, a Premier League-t mindenhol nézik a világon. Mindig látom a Manchester United-et a tévében, bárhol is legyek a világban. Ez egy nagyon rossz üzenet Angliából, ráadásul hamarosan Olimpiát is rendezünk” – fejezi ki csalódottságát Ecclestone.