SEBASTIAN VETTEL

Sebastian Vettel, akrcsak a src a szomszdbl. Habr ngyszeres Formula-1-es vilgbajnok, s a sportg trtnetnek egyik legnagyobb mlt csapatnak piltja, nincsenek sztrallrjei. Magnlett rendkvl vja a mditl, s minden krdst kerl is ezzel kapcsolatban. Egytl egyig minden pilta tisztelett kivvta hozzllsval s tehetsgvel. 2015 ta j csapatval, a nagy mlt Ferrarival szll harcba a gyzelemrt! Itt kiderl hogyan! >>

      

 
 

SEBASTIAN HIVATALOS OLDALA

 

 
Orosz NAGYDJ 2017

Idpont: 2017. 04 28. - 04.30.
Krk szma: 53
Egy kr: 5,848  km
Teljes versenytv: 309,745 km
Leggyorsabb kr: 1:39:094- N, Rosberg
2016-os gyztes: N. Rosberg

 

Idbeoszts

 
LATEST PHOTOS

Silverstone 2017

 
IMPRESSZUM

Ha szeretnd egy picit jobban megismerni a lapot, s azt, aki mgtte ll, akkor me nhny informci a szerkesztrl s az oldalrl:

A szerkesztrl
Oldalinformcik
Elrhetsgem

Szerkeszt: Andi
Design: Merci
Nyits:  2011.08.01.
Tma: Sebastian Vettel, Formula 1
Kategria:  sport
Host: gportal
Ajnlott bngsz: Mozilla Firefox
Felbonts: 1280*800

Nyilatkozat s tovbbi informcik ITT!

(c)

Copyright Seb-Vettel 2011-2017

 
PONTVERSENY

1.     Sebastian VETTEL 68
2.   Lewis HAMILTON  61
3.  Valtteri BOTTAS 38
4.    Kimi RAIKKNEN  34
5.   Max VERSTAPPEN  25

 




 

Tovbb >>

 
CHAT

A chat cserekrsre, beszlgetsre szolgl! Reklmot nem krek! Tartzkodj a trgr szavak hasznlattl!

 

 
PITLANE

 

//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_71.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481082_98.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481087_73.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_80.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_47.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_40.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_27.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_17.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_40.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_43.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_60.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_57.png      

Chatben tudsz JELENTKEZNI!
Ha leveszel, elkltzl, trld az oldalad szlj! Ksznm!
Ha nem frisselsz hossz ideje lekerlsz.

 

 

HREK

Hamilton s Vettel sszefrhetetlen pros?

Lewis Hamilton s Sebastian Vettel sosem lehetnek csapattrsak – vli a nmet korbbi fnke, Christian Horner. A brit sszefrhetetlennek tartja a kt bajnokot.

Kzeleg a 2016-os szezon rajtja, s sokan remnykednek abban, hogy az j v ezttal nem a Mercedes-versenyzk klncsatjrl fog szlni – hanem pldul a mezny kt legsikeresebb versenyzje, Lewis Hamilton s Sebastian Vettel prharcrl. k ketten korban s eredmnyek tekintetben is nagyon kzel vannak egymshoz, m arrl, hogy melyikk a jobb valjban, csak akkor kapnnk pontos kpet, ha egyforma autban lnnek.

Christian Horner, a Red Bull csapatfnke szerint erre sosem fog sor kerlni. Br Hamilton korbban mr kt bajnok, Fernando Alonso s Jenson Button mellett is versenyzett, Vettel pedig jelenleg egy msik bajnok, Kimi Rikknen kollgja, Horner szerint k ketten nem frnnek meg egy istllnl. Kiemelte, amikor Vettel mg a Red Bullnl volt, nluk is flvetdtt Hamilton szerzdtetsnek lehetsge, m errl vgl lemondtak (a brit emiatt vette az irnyt a Mercedes fel). „Akkoriban lehetetlensg lett volna egyszerre alkalmazni Lewist s Sebastiant, s inkbb azt vlasztottuk, hogy Sebbel rnk el nagy sikereket” – nyilatkozta a Telegraphnak. „Az idzts nem volt j. Ez volt az egyik ok. Lewis msfajta kzegben akart elrni nagy sikereket, s vgl megtallta a maga tjt.”

Horner szerint az is kizrhat, hogy Hamilton a Ferrarinl vljon a ngyszeres bajnok mrkatrsv. „Meghkkennk, ha valaha is egyazon csapatnl ltnm ket. A csapat szempontjbl is nagyon nehz lenne elkpzelni ezt a forgatknyvet. Nagyon megoszt lenne. Az egyikk mindig ggs, a msik pedig srtdtt lenne.”

Horner mindezt Mark Webber s Sebastian Vettel rendkvl intenzv s feszlt kzs veire alapozza, amelyek ilyen szempontbl szerinte messze fellmltk Lewis Hamilton s Nico Rosberg mostani vetlkedst. „Lewis s Nico kapcsolata sokkal harmonikusabb. Egyetlen sapkadoblst lttunk kzttk a kt v alatt! Mark s Seb kztt intenzv rivalizls folyt. Seb rszrl kevsb persze, mivel volt elnyben. Emiatt Mark mindent megtett azrt, hogy bosszantsa t. Volt, hogy levette a fejhallgatjt egy csapatmegbeszlsen, mert nem rtett egyet azzal, amit Seb mondott, mskor egyikk sem fedte fel a lapjait az idmr edzs legvgig, hogy lczza a sajt tempjt” – emlkezett vissza a csapatfnk.

Ami Hamiltont s Vettelt illeti, a korbbi F1-es versenyznek, Juan Pablo Montoynak azonos autra sincs szksge ahhoz, hogy megllaptsa, melyikk van elnyben. „Kedvelem Vettelt. Kiforrottabb versenyznek tartom, mint Hamiltont, de az persze nem csak a versenyzkn mlik, hogy harcba szllhatnak-e a bajnoki cmrt. Ha a Ferrarinak sikerl egy hozz mlt autt adnia neki, elvgzi a feladatt. Msklnben nincs eslye r” – tekintett az j idny elbe a Williams s a McLaren korbbi fenegyereke.

/m4sport/

2016.03.16. 20:31, Andi

Kiderlt, hogy fog mkdni az F1 j idmrje

Az FIA pnteken nyilvnossgra hozta a 2016-os Sportszablyzat vgleges vltozatt, benne a folyamatos kiesses szisztma rszleteivel.

Hosszas vajds utn vgre megszlettek a Forma-1 j, folyamatos kiessre pl idmrjnek rszletei. Az FIA pnteken nyilvnossgra hozta a 2016-os Sportszablyzat vgleges vltozatt, amelynek a 33. cikkelye nem tartalmaz meglepetseket: a rendszer a vrtnak megfelelen mkdik majd.

A korbbiakhoz hasonlan tovbbra is hrom szakaszra pl, ezek gy alakulnak:

Q1
14.00-14.16 (16 perc)

Aki a 7. perc leteltekor az addig elrt legjobb ideje alapjn ppen az utols helyen ll, kiesik, vissza kell trnie a bokszba. rtelemszeren lesz az idmr utols, 22. helyezettje. Ezutn msfl percenknt, vagyis pontosan 8.30, 10, 11.30, 13 s 14.30 perccel a Q1 kezdete utn ugyanilyen mdon jra kiesik, aki a mg versenyben lvk kzl utols a tabelln.

Amikor a 16 perc letelik, annyiban ms a helyzet, hogy az eddigiekhez hasonlan mg mindenki befejezheti a mr idben megkezdett krt, s az utna kialakult vgleges rangsor szerint esik ki a mg versenyben lvk kzl az utols, azaz az abszolt tabella 16. helyezettje.

A kiessek s a helyezsek teht gy alakulnak:

  • 07.00 perc – 22. helyezett
  • 08.30 perc – 21. helyezett
  • 10.00 perc – 20. helyezett
  • 11.30 perc – 19. helyezett
  • 13.00 perc – 18. helyezett
  • 14.30 perc – 17. helyezett
  • 16.00 percig megkezdett krk alapjn – 16. helyezett

A Q1-ben 7-en esnek ki, a Q2-be 15-en jutnak tovbb.

Q2
14.24-14.39 (15 perc)

Ugyangy mkdik, mint a Q1, csak nem a 7., hanem a 6. perc utn kezddnek a kiessek:

  • 06.00 perc – 15. helyezett
  • 07.30 perc – 14. helyezett
  • 09.00 perc – 13. helyezett
  • 10.30 perc – 12. helyezett
  • 12.00 perc – 11. helyezett
  • 13.30 perc – 10. helyezett
  • 15.00 percig megkezdett krk alapjn – 9. helyezett

A Q2-ben is 7-en esnek ki, a Q3-ba a korbbiakkal ellenttben nem 10-en, hanem csak 8-an jutnak tovbb.

Q3
14.46-15.00 (14 perc)

Ez is ugyangy mkdik, mint a Q1 s a Q2, csak az 5. perc leteltvel kezddnek a kiessek:

  • 05.00 perc – 8. helyezett
  • 06.30 perc – 7. helyezett
  • 08.00 perc – 6. helyezett
  • 09.30 perc – 5. helyezett
  • 11.00 perc – 4. helyezett
  • 12.30 perc – 3. helyezett

gy az utols msfl percben, 12.30-14.00 perccel a Q3 kezdete utn mr csak ketten harcolnak a pole pozcirt. k ugyangy befejezhetik a 14. perc letelte eltt megkezdett kreiket, mint a Q1-ben s a Q2-ben, a vgs rangsor azutn alakul ki.

A gumik hasznlatra vonatkoz szably nem vltozott,

vagyis a Q3 rsztvevinek azzal a szettel kell rajtolniuk, amellyel a Q2-ben a legjobb krket futottk – feltve, hogy azok nem esgumik voltak, s a verseny startjakor sem esik.

/gphirek/

 

 

2016.03.14. 19:56, Andi

Vettelnek csak lesipusksknt lesz eslye?

Az idn mr televzis szakrtknt dolgoz korbbi F1-es, Mark Webber gy vli, a Ferrari idn mg nem lesz a Mercedes szintjn, Hamilton s Rosberg rivalizlsa azonban segtheti Vettelt.

Br a tli tesztels legjobb krei a Ferrarihoz fzdnek, s sokan bznak abban, hogy a tavalyi elrelpsek folytatsaknt sikerlt a Mercedes szintjre kerlni, vannak szkeptikus llspontok is. Kzjk tartozik Mark Webber, aki szerint korbbi csapattrsa, Sebastian Vettel legfeljebb lesipusksknt lehet eslyes, erbl aligha.

„gy gondolom, a csata hrom src kztt fog zajlani – Lewis, Nico s Sebastian kztt” – latolgatta az eslyeket a gpupdate.net-nek Webber, aki idn a brit Channel 4 kzvettsnek tagjaknt is kamatoztathatja szakrtelmt. „gy gondolom, egy kis elny van Lewisnl, a formja s elz bajnoki cmei miatt, de Nico tbb mint alkalmas arra, hogy megcsinlja. Csak a 12 hnapot ssze kell raknia, ami nem knny Lewis ellen.”

„Azt gondolom, a Ferrari mg nincsen ott, nem llt ssze minden, ami ahhoz szksges, hogy bajnoksgot szerezzenek a Mercedes ellen” – trt ki a f kihvnak tartott csapatra. „Ami azonban segtheti Sebet, az a csapaton belli rivalizls Lewis s Nico kztt, ami pontokat vehet el tlk. De nehz melja lesz a Mercedes ellen, amely ersnek tnt a tesztels sorn.”

Mg egy nevet emltett, akitl nagy dolgokra szmt, Max Verstappent – igaz, felhvta a figyelmet a msodik v buktatira: „A msodik szezon nehezebb lehet, mint az els. Mindenki dicsr, htba vereget joncknt, aztn a msodik vedben ugyanezek az emberek elvrjk, hogy teljests. Megltjuk, hogyan birkzik meg ezzel Max. Mindazonltal gy gondolom, hogy a Toro Rosst rdemes lesz figyelni.”

/formula/

 

2016.03.14. 19:53, Andi

Arrivabene: Nem ajndkoztuk el a gyzelmet!

Br egy ideig gy tnt, a Ferrari megtrflhatja a cmvd Mercedest az Ausztrl Nagydjon, az olaszok a stratgia tern nem lltak a helyzet magaslatn. k is elismertk ezt, de Maurizio Arrivabene csapatfnk szerint sz sincs arrl, hogy eldobtk volna a gyzelem lehetsgt.

Sebastian Vettel s Kimi Rikknen lomszer rajtjnak ksznheten mr kt kanyar utn az len llt Melbourne-ben, majd fokozatosan el is tudott hzni a harmadik Nico Rosbergtl. Az els killsoknl a Mercedes nmetje ugyan kzel kerlt a ngyszeres vilgbajnokhoz, Vettel a szuperlgy keverken jra nvelni tudta elnyt – egszen a 19. krben rkez piros zszls megszaktsig.

„Sebastian s Kimi raktaknt indult el. Utna kontrollltuk a versenyt. Akkor mg minden jnak tnt. De vgs soron nem az szmt, hogy rajtolsz, sem az, hogy ell van-e a kt autd, csakis az, hogy harmadikak lettnk az egyik autnkkal, mg a msikat elvesztettk” – vont mrleget Maurizio Arrivabene napjukrl.

Kimi Rikknen kiesst az jraindts utn mszaki hiba okozta, Sebastian Vettel visszaesst pedig az, hogy br cserlhettek volna, mgis a szuperlgy abroncsokon hagytk t. „Az Alonso balesete miatti piros zszl eltt mg hittem a gyzelemben” – rulta el Arrivabene. „Aztn flbeszakadt a verseny. Most persze lehet azon vitzni, hogy mi trtnt volna, ha a verseny norml menetrend szerint megy tovbb. Sosem fogjuk mr megtudni. A boxfalon lve a piros zszl eltt gy tnt, kpesek vagyunk nvelni az elnynket. gy tnt, minden a terv szerint halad. Nem szeretnk olyan kifogsokat keresni, hogy a piros zszln ment el a versenynk. Ez olyan versenyhelyzet, amilyen tbb vente fordul el. s nyilvn j oka van a versenyirnytsnak arra, ha flbeszakt egy futamot.”


Ami a gumivlasztsukat illeti, az olasz szerint ppen alakulhatott volna gy is, hogy most mindenki merszsgket dicsri. „Agresszvebbek akartunk lenni a Mercedesnl, hogy lni tudjunk a gyzelmi eslynkkel. Mr ekkor tudtuk: ahogy sikerlhet, gy balul is elslhet ez. Ha a helyzetet a flig res vagy flig teli pohr esete szerint vizsgljuk, n azt mondom, szerintem inkbb flig teli a pohr. Mgpedig azrt, mert az len lltunk, s mert bizonytottuk, szmolni kell velnk. Ugyanakkor termszetesen a harmadik helynek is rlk. Azt nem mondanm, hogy elajndkoztuk a gyzelmnket, ilyen messzire n nem mennk.”

„rlk, hogy ilyen j volt a versenytempnk. Taln a gumivlasztsunk miatt mr nem annyira, de gy tnt, megri kockztatni. Vrom mr a kvetkez versenyt, mert tudjuk, hogy van eslynk. s minden egyes verseny ms trtnet. Bahreinben jra minden mskpp alakulhat, mint Ausztrliban.”

Jock Clear, a Ferrari fmrnke a Sky Sportsnak gy nyilatkozott, azrt is voltak bizonytalanok a gumivlasztssal a verseny jraindtsa eltt, mert kevs htvgi tapasztalatuk alapjn nem tudtk, mire szmthatnak a kzepes keverktl. A krdsre, lett volna-e eslyk gy a Mercedes ellen, Arrivabene sem tudott egyrtelm vlaszt adni. „Minden aut mskppen bnik a gumikkal. Majd ha megnyugszunk, kirtkeljk az adatokat. Szeretnm tudni a pontos rszleteket a gumivlasztsunkkal kapcsolatban. Mgpedig azrt, hogy a kvetkez alkalommal mr mshogy jrhassunk el.”

Sebastian Vettel is inkbb a pozitvumokat hangslyozta a nap vgn – a nmet gy rzi, bven lesz mg eslyk a Mercedes legyzsre. „Ez mg csak a legels futam volt. Mindig is gy gondolkodtam, hogy az els futamon, de egszen a nyri sznetig eszembe sem jut a bajnoksg. Prblom a legjobbamat nyjtani, prblok teljes gzzel menni, ezt szeretem, ezrt vagyok itt, minden ms jn magtl. Versenyezni vagyunk itt, nyerni, s prblkozunk, hogy ez sszejjjn” – fogalmazott.

/m4sport/

2016.03.12. 20:47, Andi

gy vlasztottak gumit a csapatok

A Pirelli kedd dlutn ismertette a csapatok gumivlasztst a szezonnyit Ausztrl Nagydjra. Ahogyan arra szmtani lehetett, az alakulatok eltr megkzeltssel vgnak neki a jv hten startol futamnak – hrom istllnl mg a piltk vlasztsa kztt is van eltrs.

Az j szablyok rtelmben a Forma–1 hivatalos gumiszlltja minden htvgre hrom keverket jell ki a piltk szmra, a csapatok pedig tzet vlaszthatnak nekik az aktulis knlatbl. Az alakulatoknak mr tavaly decemberben le kellett adniuk rendelsket az els megmrettetsre, a Pirelli pedig a mai napon ismertette azt a nyilvnossggal.

Kzlemnykbl kiderlt, hogy a vilgbajnoki cmvd, Lewis Hamilton mindssze egy szett kzepes keverket hasznl majd a htvge sorn, mg csapattrsa, Nico Rosberg kettt. Lgy keverkbl a britnek hat ll majd a rendelkezsre, mg a nmetnek t, a szuperlgyakbl pedig mindketten hatot kapnak. De nemcsak a Mercedes versenyzi vgnak neki a htvgnek eltr vlasztssal: a Sauber s a Haas kettse is eltr taktikval kszl a szezonnyitra.

A Ferrari s a Force India piltinak ugyanaz ll majd rendelkezskre, ami Rosbergnek. A Williams, a Red Bull, a Toro Rosso, a Renault, s a McLaren – valamint a mr emltett Haas – a cmvdnl s az els szm kihvnl tbb, ht szuperlgy szettet vlasztott, mikzben a meznybl egyedliknt a Manor dnttt gy, hogy kettnl tbb szettnyit rendel a kzepesekbl: Pascal Wehrelein s Rio Haryanto is ngyet kap a legkemnyebb keverkbl.

A csapatok gumivlasztsa az Ausztrl Nagydjra

Rajtszm

Versenyz

Csapat

Kzepes

Lgy

Szuperlgy

44

Lewis Hamilton

Mercedes

1

6

6

6

Nico Rosberg

Mercedes

2

5

6

5

Sebastian Vettel

Ferrari

2

5

6

7

Kimi Rikknen

Ferrari

2

5

6

77

Valtteri Bottas

Williams

1

5

7

19

Felipe Massa

Williams

1

5

7

26

Danyiil Kvjat

Red Bull

2

4

7

3

Daniel Ricciardo

Red Bull

2

4

7

11

Sergio Prez

Force India

2

5

6

27

Nico Hlkenberg

Force India

2

5

6

20

Kevin Magnussen

Renault

1

5

7

30

Jolyon Palmer

Renault

1

5

7

33

Max Verstappen

Toro Rosso

2

4

7

55

Carlos Sainz

Toro Rosso

2

4

7

12

Felipe Nasr

Sauber

2

5

6

9

Marcus Ericsson

Sauber

1

6

6

22

Jenson Button

McLaren

1

5

7

14

Fernando Alonso

McLaren

1

5

7

94

Pascal Wehrlein

Manor

4

4

5

88

Rio Haryanto

Manor

4

4

5

8

Romain Grosjean

Haas

1

5

7

21

Esteban Gutirrez

Haas

2

4

7

/ts/

2016.03.08. 10:01, Andi

Mirt jegyzetel Vettel a vesenyhtvgken?

Sebastian Vettel elrulta, hogy az F1-es idmrk s szabadedzsek sorn ksztett jegyzetei miben segtettk a csapatot az elmlt nhny hnapban – a jvben is folytatja majd ezt a szokst.

Vettel s csapattrsa, Kimi Raikknen a nyolc tesztnap sorn bizonytotta, hogy a Ferrarinl sikerlt elrelpseket tennik az elz vhez kpest, gy sokan arra szmtanak, hogy az olasz istll lehet az egyetlen csapat, amely felveheti a versenyt a Mercedesszel. „Az aut nagyon j, de mg most is rengeteg munka ll elttnk. Nagy elrelpst rtnk el a teszten, s ha rajtam mlna, akkor mr az els versenyen a dobog legmagasabb fokra llhatnnk” – nyilatkozta a ngyszeres vilgbajnok az olasz Rai televzinak.

A nmet pilta tisztban van vele, hogy tovbbi fejldsre van szksgk, gy termszetesen a szezonnyitig sem ll meg a munka Maranellban: „Most nem szabad megllnunk, hanem minden nap tovbb kell javulnunk. Az a clunk, hogy megnyerjk a bajnoksgot, de az ide vezet t nagyon hossz s kemny.”

A Ferari versenyzjt a szabadedzsek s az idmrk sorn sokszor lthatjuk jegyzetelni – Vettel elrulta, ez nem vletlen, hiszen ezek az adatok az j aut fejlesztsnl is nagy segtsgkre voltak. „Az elmlt vekben ksztettem jegyzeteket, s elmondtam a mrnkknek, hogy mit rzek az autban, mit javthatnnk szerintem, s mi az, ami nem mkdtt. De nem vagyok mrnk, egyszeren csak hozztettem a magam rszt a fejlesztshez gy, hogy precz s rtkes visszajelzseket adtam. Mindent felrok a jegyzetfzetembe, gy semmi nem merl feledsbe.”

/formula/

 

 

2016.03.07. 09:57, Andi

Todt szerint Vettel kilencszeres bajnok lehet

Az FIA elnke nem kisebb kijelentssel magasztalta Sebastian Vettel nagysgt, mint hogy szerinte a nmet akr Michael Schumacher rekordjainak tlszrnyalsra is kpes lehet, ha a csapat is megadja szmra, ami ehhez kell.

Amikor Sebastian Vettel 2014-re alrt a Ferrarihoz, azonnal egyrtelm volt, hogy nem fogja elkerlni az sszehasonltsokat honfitrsval, a legnagyobb sikereit az olaszokkal jegyz Schumacherrel. Idrl idre valban felmerl, hogy az olaszok j szerzemnye is kpes lehet-e megfordtani a Scuderia szerencsjt s hosszabb sikerkorszakba vezetni a csapatot, s br az elmlt szezon tnyleg ltvnyos elrelpst hozott az letkben, Jean Todt is azok tbort ersti, akik szerint indokolatlan sszehasonltani a kt nmet pilta karrierjt.

„Amikor n megrkeztem a Ferrarihoz, a csapat llapota egy tizes skln hrom volt. Most, amikor Sebastian tigazolt, ezt a szmot hetesre tettem” - mondta az Auto Bildnek adott nyilatkozatban Todt, aki azt kveten vlt az FIA elnkv, hogy eltte msfl vtizedig a Ferrari csapatvezetjeknt tnykedett. „Radsul nagyon gyorsan kpesek voltak tovbbfejldni. Sebastiannak most az a dolga, hogy megszilrdtsa a jelenlegi llapotot a csapatnl, s kzelebb frkzzenek a cscshoz. Nekik knnyebb a feladatuk, mint neknk volt a mi idnkben.”

„Egyedl abban hasonltanak, hogy mindketten tehetsges nmet versenyzk, akik egy olasz csapatnl versenyeznek, s sajt sikerhsgkkel a szemlyzetet is motivljk.”

Todt mindazonltal nem tartja kizrtnak, hogy akrcsak Schumacher, Vettel is t bajnoki cmet szerez majd vrs szerelsben, amivel gy tl is szrnyaln eldje egyelre rinthetetlennek tn ht vilgelssgt.

„A Ferrari mris nagy elrelpst rt el Sebastiannal, aki al ha j autt adnak, tovbbi versenyeket fog nyerni. Sebastian a csapat elsszm piltja s remek kzd, de ami a legfontosabb, mg mindig nagyon fiatal. Ha motivlt marad, akkor nem kevesebb, mint kilenc bajnoki cmig is eljuthat, megdntve Michael rekordjait. De persze sok fog mlni azon, hogy milyen autt kap” - fogalmazott Todt.

/formula/

 

2016.03.06. 21:23, Andi

Hivatalos: Eldlt az j idmr sorsa

Pntek este hivatalosan is pont kerlt az idmr edzssel kapcsolatos tallgatsok vgre, miutn az FIA (Nemzetkzi Automobil Szvetsg) Motorsport Vilgtancsa hivatalosan is bejelentette az j szisztma rkezst. A kzlemnyben a 2017-es szablyokrl is sz esett.

Msfl hete nem telt el gy nap, hogy ne rkezett volna j hr az idn bevezetni kvnt folyamatos kiesses idmrrl; elszr a csapatok adtk ldsukat az tletre, majd az FIA is jelezte, mr idn debtlhat a szisztma, Bernie Ecclestone viszont jelezte, akr le is szavazhatjk azt. Felmerlt az tlet mdostsa is, ma azonban vget rtek a tallgatsok, miutn az FIA bejelentette, az tlet eredeti formjban debtl, mgpedig a szezonnyitn.

Legalbbis akkor „kellene”, ahogyan azt a szvetsg is kiemeli kzlemnyben, nyitva hagyva ezzel a kaput egy esetleges cssztats eltt, korbban ugyanis felmerlt, hogy a Forma–1 Menedzsment (FOM) nem kszl el idben a bevezetshez szksges szoftverrel. Az viszont biztos, hogy nem vltoztatnak a koncepcin, azaz a Q1 16 perces lesz, ht perc utn kiesik a leglassabb aut, majd ezt kveten msfl percenknt jabb hat. A 15 perces Q2 ugyangy zajlik majd, csak az els kiessre hat perc utn kerl sor. A 14 perces Q3-ban 8 pilta indulhat, akik kzl a leglassabb t perc utn bcszik, majd msfl percenknt a tbbiek is addig, amg ketten nem maradnak.

A kzlemnyben a 2017-es szablytervekrl is szt ejtettek; noha a mlt hten mg arrl volt sz, hogy a McLaren ltal javasolt kompromisszumos megolds elfogadsval az autk nagyjbl 3 msodpercet gyorsulhatnak, az FIA szerint mg tovbb javulhatnak a kridk. A 2017-es aerodinamikai szablyokrl ugyanis ezt rjk a kommnikben: „Fontos megjegyezni, hogy a korai szimulcik szerint a gyorsuls mrtke a legtbb versenyplyn 4-5 msodperc lehet.”

A Motorsport Vilgtancs azt is megerstette, hogy a csapatok prilis 30-ig kaptak haladkot a 2017-es szablycsomag vglegestsre. Ezt azrt kellett kitolni, mert a felek nem tudtak dntst hozni februr vgig, az eredeti hatrid pedig akkor jrt le (a folytatsban csak teljes egyetrts esetn fogadtk volna el a mdostsokat). A hivatalos kzlemny kiemeli, a hatrid kitolsa eslyt ad a lehet legjobb megoldsok megtallsra, m nemcsak a karosszrival, hanem a motorokkal kapcsolatos elrsokat illeten is. Ebben a tekintetben ngy terletet tartanak kiemelt fontossgnak: a kltsgeket, a partnerek elltst, a teljestmny kiegyenltst s a hang javtst.

/m4sport/

2016.03.06. 21:07, Andi

Vettel: Csak a bajnoki cm elfogadhat!

Sebastian Vettel sikeresnek tartja a Ferrari tesztidnyt, komoly elrelpsnek j autjt, s nem fl kimondani, hogy mr idn a bajnoki cm a clja.

Br a csapatnak akadtak gondjai a megbzhatsggal, leggyorsabb kreik s fleg a msodik teszthten mutatott formjuk alapjn a Ferrari szurkoli tovbbra is remnykedhetnek abban, hogy Sebastian Vettelk idn jobban megszorongatjk majd a cmvd Mercedest, mint 2015-ben. Az SF16-H nvre keresztelt aut tbb tekintetben is jelentsen megjult eldjhez kpest, az olaszok pedig azt remlik, ez megteremti szmukra a vgleges flzrkzs lehetsgt.

Sebastian Vetteltl a pnteki zrnap sznetben megkrdeztk, mire szmt a 2016-os vben. „Megltjuk. De az els benyomsom j, s minden, amit ksbb flszereltnk az autra, mkdtt. Elgedett vagyok, jl rezem magam az autban, de a tbbiekhez viszonytott teljestmnyrl nehz mit mondani. nmagunkhoz viszonytva mindenkppen elgedettek vagyunk az elrelpssel” – rtkelt a ngyszeres bajnok.

Majd a kvetkez krdsre, hnyszor ltjuk majd idn Lewis Hamilton s Nico Rosberg kztt, egyrtelmv tette szndkait: „Remlem, hogy nem gyakrabban, mint tavaly – mert remlem, hogy inkbb elttk leszek! Ez persze nem a kvnsgokrl szl. Prbljuk cskkenteni a lemaradsunkat. Tavaly sikerlt egsz nagyot lefaragni belle, kzelebb kerltnk hozzjuk kicsivel a szezon sorn, most pedig az j aut szerintem lehetsget knl arra, hogy mg kzelebb kerljnk hozzjuk. Hogy mennyivel, azzal mg vrnunk kell legalbb pr hetet.”

Senki sem vr el annyit Vetteltl, mint maga

A nmet RTL televzinak ennl konkrtabban fogalmazott, s elrulta, valjban csak a vgs gyzelem jelentene szmra igazi megelgedst. „Idelis esetben jl kezdjk az vet, s Ausztrliban ott lesznk a dobogn. A legjobb a legfels fokn lenne, de szerintem eleinte rdemes a fldn jrnunk. Termszetesen jl tudjuk, mi a clunk, de odig hossz az t.”

„Egy v utn sokkal jobban ismerjk mr egymst. Szerintem ennek ksznheten eltnik a kezdeti idegessg is. Ugyanakkor tavaly mg nemigen lehetett tudni, milyen is lesz a szezonunk, idn viszont sokkal nagyobbak az elvrsok. De szerintem j helyzetben vagyunk. A clunk a vilgbajnoki cm. Ha pedig meg akarod nyerni, nem titok, mr az elejtl jnak kell lenned.”

Ami az elvrsokat illeti: a Ferraritl idn taln nemcsak sajt szurkolik, de az F1 semleges kveti is azt remlik, megkeserti a Mercedes lett, s izgalmass teszi az elmlt kt szezonban egysk bajnoksgot. Vettelt mindez cseppet sem aggasztja. „A sajt elvrsaim szerintem magasabbak, mint ami kvlrl nehezedik rnk. Msfell pozitvnak tartom, hogy folyton azt hallom, magasak az elvrsok. Ez ugyanis azt is jelenti, hogy az emberek bizonyos mrtkben bznak bennnk. A clom nyilvnvalan a vilgbajnoki cm, versenyeket akarok nyerni. Minden ms csaldst jelent szmomra – de gy vlem, az egsz csapat szmra is.”

A nmetet az sem zavarja, hogy elnkk, Sergio Marchionne is azonnali sikereket vr tlk. „A fldn kell maradnunk. Sz sincs arrl, hogy a fnknk vgigviharzik a gyrban, s mindenkinek jl beft. pp ellenkezleg: a csapat mellett ll, s ezt elg gyakran is hangoztatja” – rulta el.
 

A legszebb ferraris lmny

Vettelt a tli tesztek sorn leginkbb az tette optimistv, hogy rzi, nagyot fejldtt az autja az elz szezonhoz kpest. „Az aut sokkal gyorsabb, jobb a tapadsa. Minden tekintetben elrelpst jelent. Most erre kell ptkeznnk. Mg sok a teendnk, de az els megrzsem j” – jelezte. Majd elrulta, egyelre mg nem adott nevet az SF16-H-nak. „Nem, mg nem. Itt nincs olyan, hogy sajt nv, a csapattal egytt adunk egy kzs nevet, s erre mindig az els verseny eltt kerl sor.”

A ngyszeres bajnokot vgl arrl is faggattk, mi szmt eddigi ferraris karrierje legszebb emlknek. Meglep mdon nem tavalyi hrom futamgyzelmt nevezte meg. „Tavaly mindenkppen a monzai dobog volt az. Hihetetlen volt. Volt mr szerencsm prszor a monzai dobogn llni, nyerni is tudtam mr ott, de 2008 ta mg nem volt ennyire j dobogs lmnyem ott. Az els vem volt ez, amit pirosban tltttem, termszetesen ilyenkor teljesen msnak rzed a sok piros zszlt, mint korbban. Hihetetlen volt ltni, mennyit jelent a Ferrari az egsz orszgnak. Ennek rszt kpezni risi megtiszteltets.”

Boldogg tenni a hveket pedig mg ennl is nagyobb lenne – s Vettelt ennek tudatban aligha kell majd motivlni msodik maranelli vben.

/m4sport/

2016.03.06. 20:39, Andi

Vettel volt a leggyorsabb az utols tesztnapon

tdszr is Ferrari-elssg szletett a tli teszteken, mikzben a Mercedes s a Force India az idei els komolyabb mszaki hibjt regisztrlhatta.

A nmet Sebastian Vettel rvn a nyolc tesztnapbl tdszr is Ferrari-versenyz lett a legjobb krid, miutn a korbbi vilgels szuperlgy keverken megfutott dleltti legjobbjt az utols dlutnon mr senki sem tudta megjavtani. A reggeli installcis krn Vettel is feltette autjra azt a „glrinak” beczett j fejvd bukkeretet, amelyet csapattrsa, a finn Kimi Rikknen mr tegnap kiprblt.

Elszenvedte els lellst okoz technikai hibjt az eddig flelmetesen megbzhatnak bizonyul cmvd Mercedes-istll is – a vilgbajnok Lewis Hamilton alatt ebdid eltt nhny perccel adta be a kulcsot a brackley-iek sebessgvltja, az t flidben vlt Nico Rosberg pedig az jraindtst kveten szk msfl rig vesztegelt a garzsban, amg a szerelk elhrtottk a bajt. A gyri Mercedes tbb mint 5000 megtett kilomtert kveten robbant le elszr.

A nap msodik piros zszljt az eleddig ugyancsak szinte teljesen hibtlanul muzsikl Force India-Mercedes kapitulcija okozta. A dlutn hrom ra magassgban csdt mond autt ma Sergio Prez vezette, s a mexiki versenygpnek htuljbl lltlag sr fst s lngcsvk trtek el a hts egyenes vgn, mieltt Prez nhny kanyarral ksbb vgleg leparkolt vele. A kzpcsapat ezt kveten mr vissza sem trt a plyra.

Szintn mszaki hibval szembeslt – mg a dleltt folyamn – a brit Jolyon Palmer, aki renault-s csapattrshoz, Kevin Magnussenhez kpest ezen a tlen vgtelenl szerencstlennek mondhatta magt, miutn rajta kvlll okok miatt nyolc nap alatt mintegy feleannyi krre volt csak kpes, mint a dn. Palmernl ezttal a hidraulika akadlyozta a munkt.

A Renault-hoz hasonlan egyenltlenl oszlottak a meg a technikai malrk az jonc Haas-istllnl is. Az amerikaiak ezt szem eltt tartva vltoztattak is a beosztsukon, s az utols rkra visszaltettk a kocsiba a rendre a rvidebbet hz Esteban Gutirrezt.

A legtbb krt ezen az utols tesztnapon egybknt a Ferrari teljestette – Vettel ma 142-szer is krbert a 4,6 kilomteres barcelonai aszfaltcskon, amely mennyisgbe mg egy sikeres versenyszimulci is belefrt. A Mercedes kt versenyzje egyttesen 139 krt tett meg.

Az idn mindssze ktszer ngy napig tart tli tesztek vgeztvel most az egsz mezny felkerekedik majd, hogy kt ht mlva az ausztrliai Melbourne-ben mrhessk ssze erejket a 2016-os szezonnyit alkalmbl.

A msodik barcelonai teszt zrnapjnak vgeredmnye

BARCELONA_T2_04_PENTEK

2016.03.04. 21:07, Andi

A glrit is kiprbl Rikknen maradt az len a tesztek utols eltti napjn

A finn Kimi Rikknen az ultralgy keverken autzva bizonyult a leggyorsabbnak a msodik barcelonai teszt harmadik napjn.

A ferraris Kimi Rikknen 1 perc 22,765 msodperces ideje az egsz eddigi tesztszezon leggyorsabb kre volt, amelyet a finn a Pirelli j leglgyabb keverkn, az ultralgyon teljestett. Rikknen korbban a lgy keverken is a tesztek legjobb idejvel zrt, de csak miutn a dleltti legels krn, a meznybl elsknt, plyra vitte a „glris” bukkeret egyik prototpust. A korbbi vilgbajnok szerint a lttere a fejet vd biztonsgi eszkzzel egytt is „ok” maradt.

A finnt ezttal a msodik helyre a dlutn folyamn felzrkz williamses Felipe Massa valamint a Force Indi-s Nico Hlkenberg kvette az eredmnylistn. A Mercedes „dlelttse”, Nico Rosberg csupn a nap tdik, „dlutnosa”, a cmvd Lewis Hamilton pedig csak a nap tizedik legjobb krt tudhatta magnak.

A plyra kiltogat nzk kt kicsszst is lthattak; mindkettt az jonc Haas-csapat versenyzje, Romain Grosjean kvette el. A francia elbb a 4-es kanyarban, majd a clegyenes vgn sznkzott a kavicsgyba, m a gumifalat mindktszer sikerlt elkerlnie. Mindkt incidens a krzs megszaktst okozta, ahogy egybknt a harmadik piros zszl is Grosjean nevhez fzdtt, midn a 29 ves pilta nhny perccel a kocks zszl eltt harmadszor is lecvekelt a plyn. A Haast reggel fkgondok is htrltattk.

A legszorgalmasabb versenyznek sorozatban harmadszor is egy Toro Ross-s bizonyult – ma ismt Max Verstappen lett a dicssg a maga 159 krvel. A kt mercedeses sszesen 143 megtett krig jutott.

Az elz napokkal sszhangban a dlutn sorn ma is leginkbb a versenyszimulcik volt a fszerep – Rikknen is vgrehajtott egyet – igaz, az jonc Pascal Wehrlein pldul a mai program vge fel hajtotta meg az eddigi legjobban a Manort. A Mercedes protezsltja nyolcadik helyen vgzett.

Technikai malrkkel a Haas mellett fleg a gyri Renault szembeslt, igaz, Jolyon Palmer a szinte teljesen kihagyott dlelttje ellenre vgl figyelemremltan sok kilomtert teljestett.

Az elszezon msodik s egyben utols ngynapos tesztsorozata a holnapi nappal zrul a barcelonai Circuit de Catalunya-versenyplyn.

A msodik barcelonai teszt harmadik napjnak vgeredmnye

^BAA3D588DF2EB3017EE1DE260CE7B5E01C6F2DEF44EA633829^pimgpsh_fullsize_distr

2016.03.03. 20:36, Andi

Vettel: Nagyon kzel vagyunk a Mercedeshez!

Elgedett a szerdn kiprblt j motorral, komoly elrelpsnek tartja idei autjt, s br elismeri, a Mercedes a favorit 2016-ban is, gy vli, a Ferrari nagyon kzel lehet hozzjuk. Sebastian Vettellel a Formula1.com ksztett interjt a szerdai tesztnap vgn.

Sebastian, j erforrst hasznltl ma. Hogy mkdtt?

Sebastian Vettel: Jl! Szztvenegy krt teljestettnk problmk nlkl, szval igen, ez pozitv kezds.

A Mercedes ekzben idmrt s versenyt is szimullt… A Ferrari nincs lemaradva a programjban?

Vettel: A kilomtereket tekintve le van. Volt pr problmnk, amit meg kellett oldanunk a mlt hten, s kedden is volt gondunk. De mg mindig maradt kt napunk, gy nem pnikolok! (nevet) Ma igazn jl ment, s mivel mindenki ms programot fut, nem igazn tudod, ki mennyire van lemaradva. Ha gy dntesz, nyolc krt msz a szksges t helyett, az vgs soron nem nagy klnbsg. Ezek csak szmok.

Rncoltad a homlokodat Kimi keddi problmi lttn?

Vettel: Nem, nem aggdtam. Ilyesmi megesik. Termszetesen nem akarjuk, hogy megtrtnjen, de jobb, ha itt trtnik, mint ha a versenyhtvgn.

A gyjttt adatokkal s megtett krkkel mg mindig optimista vagy Melbourne eltt?

Vettel: A clunk, hogy jobbak legynk, mint a mlt vben voltunk. Hogy mennyivel, az majd elvlik. Jelenleg mindenki csak tallgat arrl, hogy is ll. Korbban mindig az volt a krds, ki mennyi zemanyagot hasznlt, ma viszont hozzjn mg ehhez tz ms dolog is, amit figyelembe kell venni, amikor az ideredmnyeket bngsszk. Emiatt csak puszta tallgats, amikor arrl beszlnk, hogy alakult az ersorrend. Jl rzem magam az autban, s ez szmt leginkbb.


Visszatekintve a 2015-s vre, a mostani aut egy kicsit jobb, vagy jelentsen jobb?

Vettel: Azt mondanm, egy hatrozott lps a helyes irnyba. Sokkal jobbnak tlem.

s ha krlnzel magad krl, szerinted kik fogjk halmozni a trfekat?

Vettel: Nos, nem titok, hogy a Mercedes van legell, gy nem lepne meg, ha k lennnek az len. De gy ltom, nagyon kzel vagyunk hozzjuk, jelents elrelpst tettnk. Hogy ez elg lesz-e, csak az id mondhatja meg. s ha nem, mi akkor is felkszltnk r, hogy a lehet leghamarabb ledolgozzunk a htrnyt.

Kszen ll a Ferrari a szezonra? Kevesebb, mint hrom ht van addig.

Vettel: Igen, hiszen van mg nmi idnk bizonyos dolgokra: kt nap itt, aztn irny vissza a gyrba. Szval ki fogjuk hasznlni ezt az idt.

Az elnktk, Marchionne r azt mondta, az els sorba vrja a csapatot Melbourne-ben…

Vettel: Termszetesen mindent meg fogunk tenni ezrt. Mr j prszor elmondta ezt, szval legalbb kvetkezetes!

/ts/

2016.03.03. 20:34, Andi

Rikknen szerint „rendben van” a glria

Kimi Rikknent nem zavarta a kiltsban a ma reggel elszr plyra vitt bukkeret. A Ferrari s az FIA rszleteket is kzlt a ma kiprblt s 2017-ben bevezetend jtsrl.

Meglepetssel indult a reggel Barcelonban: Kimi Rikknen volt az els versenyz, aki plyra vihette az FIA ltal 2017-re fejlesztett j fejvd eszkzt, az gynevezett glrit. Az rintettek nem jeleztk elre, hogy ma kiprbljk a megoldst, gy a helysznen tartzkod jsgrkat is vratlanul rte a furcsa ltvnyt nyjt Ferrari kigrdlse a garzsbl.

2007 bajnoka a mg kezdetlegesnek szmt glrit mindssze egy installcis krre „vitte el”, melyen elssorban azt vizsglta, milyen hatssal van az eszkz a versenyz kiltsra. A Ferrari ksbb megerstette, nem terveznek tovbbi teszteket, csak a flszerelhetsgre s a versenyz vlemnyre voltak kvncsiak. Az Auto Motor und Sport gy tudja, az FIA azrt Rikknent vlasztotta ki a prbathoz, mert volt a legkritikusabb az jts kapcsn.

A Ferrari a rvid prbt kveten a sajtszobba vitte a glrit, ahol az jsgrknak s fotsoknak testkzelbl is alkalmuk nylt szemgyre venni azt. A csapat kpviselje elmondta: „Ez egy elzetes konstrukci, amit a Ferrari ksztett a lthatsg vizsglatra. gy gondoljuk, ez a megolds rszt kpezi majd az autnak, s remljk, hogy jobban fog kinzni. Kimi azt mondta, a lthatsg szempontjbl »rendben van«.”

Kiderlt, hogy a tesztelt eszkz valjban nem a valdi, FIA ltal is tesztelt glria volt: sznszlas anyagbl kszlt, mg az eredeti aclbl van, s tmeneti rgztssel tettk fel az autra, mikzben az eredetinl zsanros, knnyen nyithat megoldst terveznek.
 

Jelenleg nincs jobb megolds

Az F1 Bizottsg a mlt hten hatrozott arrl, hogy a kvetkez vtl bevezeti a versenyzk fejt vdelmez bukkeretet, melyet mr j ideje fejlesztenek. Az eredetileg a Mercedes ltal megtervezett megolds nemrg Dl-Angliban egy reptren teszteltk: nagy sebessggel klnbz trgyakat hajtottak r.

Az FIA hivatalos magazinja, az Auto legjabb szmban kln foglalkozik a glrival. „Prbltuk felgyorstani ezt a projektet az elmlt tizenkt hnapban, hogy mr a 2017-es F1-es autkon hasznlhassuk az eszkzt” – nyilatkozta Laurent Mekies, az FIA biztonsgrt felels igazgatja. „A legutbbi tesztnek mr ebben a tudatban vgtunk neki. Prbltunk olyasmivel elllni rajta, melyre mr azt mondhatjuk, jelents elrelpst rtnk el vele.”

Andy Mellor, az FIA biztonsgtechnolgiai kutatsait vgz intzet vezetje hozztette, a legfbb agglyokat jelent kerkbecsapdst is hatkonyan hrtja a keret. „Nagyon meggyz, hogy br minden szgbl igen kzel van a versenyz fejhez, az eszkz gy is kpes meggtolni, hogy egy kerk eltallja a versenyz sisakjt. Nagyon kis tr van r, mgis risi energikat nyel el, s a kereket sikeresen ms irnyba tereli tovbb” – llaptotta meg a szakember.

A kutats sorn szmos irnybl, klnbz sebessg s mret trgyakat tkztettek a keretnek, de az mindig jl teljestett. A kerekek ltali tst nemcsak levezette, rendre el is deformlta az abroncsot. Az els verzit aclbl ksztettk – rszben emiatt (s a nagyobb gumik miatt) is van sz arrl, hogy a 2017-es autk minimlis tmegt 722 kilogrammra emelik. A ksbbiekben cskkenthet lesz a glria tmege a knnyebb anyagok alkalmazsval – az FIA tervei szerint nagyjbl 5 kilogrammot nyom majd az eszkz.

A Red Bull prilisban ll el sajt megoldsval

Nem ez ugyanakkor az egyetlen megolds, amit az FIA vizsgl. Korbban Alexander Wurz, a GPDA (a versenyzk rdekvdelmi szervezete) elnke beszlt arrl, hogy a tvolabbi jvben a most mg tl trkenynek bizonyul, vadszreplkn alkalmazott specilis szlvdk bevezetst is elkpzelhetnek tartja. Az FIA emellett a mostanitl eltr, egy, a versenyz feje fltt patkszeren velt keretet is prblgat, melyet egy feje tetejre lltott Y-alak elemmel rgztenek a piltaflke elejhez. Sokan tartanak attl, hogy ez a megolds tlsgosan is zavarja a versenyzk ltst – pldul az olyan gyors, emelked kanyarokban, mint a belgiumi Eau Rouge.

Nemrg a Red Bull is elllt egy sajt fejleszts megoldssal, melynl a versenyz eltti, nyitva maradt rszt specilis szlvdvel fedik be. Christian Horner csapatfnk elrulta: „A mi megoldsunkat prilis vgn, egy bemutat keretben fogjuk prezentlni.”

Az FIA mindazonltal az id szortsa s a kutatsok elrehaladott llapota miatt tovbbra is sajt koncepcijt preferlja az osztrkokval szemben. Az eszttikum ebben az esetben msodlatos szempont. „Tmogatom a jl kinz megoldst – nekem pldul a vadszgpszer tetszik legjobban, de azt mondtk, az nem mkdik. Ebbe az irnyba kell haladnunk. A legfontosabb, hogy legyen valamifle megolds” – nyilatkozta a tmban Felipe Massa, akit 2009-ben a Hungaroringen egy rug tallt fejbe, slyos fejsrlst okozva ezzel.


/ts/

 

2016.03.03. 20:32, Andi

„Egyelre nincs a glrinl sszerbb megolds”

A Ferrari ltal tesztelt glria az egyetlen olyan fejvd eszkz, aminek bevezetse sszer volna a 2017-es szezonban – jelentette ki a Renault technikai igazgatja, Bob Bell. Nico Rosberg ekzben egyrtelmv tette, maximlisan tmogatja a ma bemutatkoz bukkeretet.

Kimi Rikknen reggel plyra vihette a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) tervei alapjn kszlt j fejvd eszkzt, a glrit. A korbbi vilgbajnok csak egy krt tett meg a kezdetleges fejvdvel, s azt vizsglta, milyen hatssal van a kiltsra; a Ferrari kpviselje szerint az eszkz nem zavarta a tapasztalt versenyzt. A glria teht jabb lpst tett a debtls fel, igaz az FIA jelenleg tbb megoldst is vizsgl, s csak a ksbbiekben hoz dntst azok sorsrl.

A Renault tapasztalt technikai igazgatja szerint is ez a megolds lesz a befut, az id rvidsge miatt ugyanis (a szvetsg mr 2017-ben javtani szeretne a piltk fejnek vdelmn) csak ez a lps szmt sszernek. „Ha mr jvre fel akarunk szerelni valamit az autra, akkor ez lenne a legclszerbb” – mondta Bell az ESPN-nek. „Nem hiszem, hogy brmi ms belefrne a jelenlegi idkeretbe. Hosszabb tvon taln lennnek jobb megoldsok, mint pldul a flig zrt piltaflke, de most mg szksg van a tovbbi kutatsokra” – tette hozz.


2017-ben a jelenlegi tervek szerint 3-4 msodperccel gyorsabb autk rkeznek, a glria miatt azonban ismt nvekszik a versenygpek tmege, Bell viszont nem aggdik, hogy az eszkz miatt romlik a teljestmny. „Gondolom, a slyhatr megszabsakor figyelembe fogjk venni a glrit, szval nem gondolom, hogy teljestmny szempontjbl ez komoly htrny lesz a csapatok szmra. A csapatok egyttmkdnek az FIA-val, s keresik a lehetsgeket az autk slynak cskkentsre. A lnyeg, hogy senki sem ellenzi a dolgot. A glria a helyes t, vagy brmilyen egyb eszkz, ami vdi a piltk fejt. Megtalljuk a megoldst, s a teljestmnnyel sem lesz gond” – magyarzza.

Bell szerint hosszabb tvon a vadszgpekhez hasonl zrt piltaflke lehet a legjobb megolds, noha az FIA ezt a tervet lesprte az asztalrl, hiszen tbb biztonsgi kockzat is felmerlt a bevezetsvel kapcsolatban. „Biztosra veszem, hogy a kiltssal kapcsolatos problmk orvosolhatk. A katonai replk esetben sikeresen alkalmazzk a zrt piltaflkt. gy gondolom, megvalsthat az elkpzels, de sok vizsglatra van mg szksgnk. Szerintem egybknt ez a legjobb megolds, hiszen a kisebb alkatrszek ellen is vdelmet nyjt. Felipe Massa balesete bizonytotta, hogy egy kisebb alkatrsz is veszlyt okozhat” – rvelt.

A glria ellen sokan a kinzetet hozzk fel rvknyt, a Mercedesnl versenyz Nico Rosberg szerint azonban nem lehet a kllem a legfontosabb tnyez. legalbbis tmogatja az tletet, ahogyan annak nyilatkozatban s kzssgi oldaln megjelen rvid rsban is hangot adott. „Ez nagy dolog” – idzi szavait az Autosport. „Mr dleltt is feltettem egy krdst a Facebookon, hogy lssam, milyenek a visszajelzsek. Szerintem ez egy nagyon nagy elrelps, hiszen a legtbb hallos balesetet az elmlt vekben a fejsrlsek okoztk. Ez az eszkz leteket mentett volna, szval egyrtelm, hogy szksg van r. Rendben, mondhatjk, hogy nem nz ki tl jl, de bizonyos szgben, pldul szembl jl mutatott Kimi autjn. Egy kis gondolkods, s mg jobb lehet” – folytatta.

/ts/

2016.03.03. 20:30, Andi

Arrivabene: Nincs motorproblmnk, ezt hivatalosan is kijelenthetem!

Cfolja a Ferrari csapatfnke, hogy komolyabb problmjuk lenne az j erforrsukkal. Azt azonban megerstette, hogy Sebastian Vettel ma j V6-ost kapott.

Mr az els tesztht mszaki problmi utn felrppentek olyan hrek a Ferrari kapcsn, miszerint brmit is mond a csapat idszaki lellsaik okrl, vlheten komolyabb gondjaik is vannak a technikval. Mikzben Kimi Rikknen (egybknt vlthiba miatt) kt rra ismt knyszersznetet tartott kedd dlutn, olasz s nmet lapok arrl kezdtek el tallgatni, hogy a 2016-ra jelents mrtkben talaktott erforrs jelenti a Scuderia legnagyobb gyengjt – amit partnercsapatuk, a Haas fennakadsai is erstenek.

E pletykk mr a csapatfnkhz, Maurizio Arrivabenhez is eljutottak, aki azonban Barcelonban hatrozottan cfolta, hogy gondjaik lennnek. „A Ferrarinak nincsen motorproblmja. Ezt hivatalosan is kijelenthetem” – mondta a Motorsportnak.

Az Auto Motor und Sport arrl szmolt be, hogy az j elrendezs V6-ost az ers vibrci miatt eddig nem hasznlhattk teljes ervel, s a problma megoldsra szerdn egy j, mdostott hajtegysget szereltek Sebastian Vettel autjba. A vibrci tnyt nem, az j motor rkezst viszont Arrivabene is megerstette. Egyttal pedig azt a pletykt is cfolta, hogy mr hrom motort elfogyasztottak volna a teszteken: elmondsa szerint a mostani volt az els cserjk a kt ht alatt. „Ez a motor mg nem teljestette az elrt lettartamt, ezrt visszakldtk Maranellba, ahol folytatjk a tesztelst a prbapadon. Ugyanezt fogjuk tenni a mostani erforrssal is, amit ma Vettel autjba ptettnk” – rulta el az olasz.

A Motorsport szerint a Scuderia azrt is szeretn, ha a prbapadon derlne ki, mikor jn az els meghibsods az j motornl, mert a korbbi MGU-K-val, zemanyagrendszerrel, valamint vltval kapcsolatos hibk utn mr nem szeretne egy nap kzbeni motorcsere miatt is idt veszteni./

ts/

2016.03.02. 20:25, Andi

Bottas megelzte Hamiltont – Williams-elssg a hatodik tesztnapon

A williamses Valtteri Bottasnak a nap vge fel sikerlt megjavtania a dleltti els Lewis Hamilton legjobb idejt.

Idn tlen els alkalommal llt az eredmnylista lre a Williams, miutn Valtteri Bottas a hatodik tesztnap utols eltti rjban megfutott gyorskrvel tvette az els helyet az addig vezet mercedeses Lewis Hamiltontl. A finn tbb mint 0,3 msodpercet adott brit kollgjnak, jllehet a szuperlgy, a cmvd pedig a lgy keverk abroncsokat hasznlta.

Hamilton legjobb ideje egybknt a csapattrs Nico Rosberg tegnapi lgy keverken futott krnl is tbb mint hat tizedmsodperccel lassabbnak bizonyult – s a 44-es kocsi sofrje nem is volt elgedett az autja egyenslyval.

Rosberg mindekzben ma dlutn ugyangy versenyszimulcit teljestett, mint tegnap Hamilton – miutn ebdidben megint egymst vltottk a piltaflkben – s a sikeres „prbafutam” segtsgvel vgl 91 megtett krrel zrt.

Kilomterek tekintetben ezttal az elz tesztnapokon tbbszr is megbzhatsgi gondokkal kszkd Ferrari is jl teljestett. A Scuderinl Sebastian Vettel 151 krig s az abszolt negyedik legjobb idig jutott az ezttal hibtlanul muzsikl SF16-H kdjel modellel. (Az abszolt legtbb kr megttele a Toro Rosso nevhez fzdik, ezttal 166-tal.)

Bottas, Hamilton, illetleg Vettel kz az a Kevin Magnussen frkztt be, aki az egsz eddigi tesztsorozat legltvnyosabb jelentt szolgltatta a nagyrdemnek, amikor az egyik hajtkanyarban btran beszrt Sergio Prez Force India-Mercedese mell, s megelzte az elz krkben t makacsul feltart mexikit.

A Renault egybirnt a maga harmadik helyvel a Williamshez hasonlan szintn elszr villantott meg valamit a sebessgbl.

A piros zszl csupn egyszer lendlt a nap folyamn: a Sauber svd versenyzje, Marcus Ericsson az utols ra kezdetn prdlt ki a kavicsgyba a 4-es kanyarban. A hinwilli grda ettl fggetlenl is keser szjzzel vonulhat pihenre, hiszen a C35-s modell a dleltt java rszt mszaki problmk miatt a garzsban tlttte.

Nluk rosszabbul csak az jonc Haas-csapat jrt, akiknl a mexiki Esteban Gutirrez mindsszesen egyetlen installcis krre volt kpes, mieltt az aut turbfeltltjnek a meghibsodsa miatt a szerelk knytelenek voltak a teljes napot a kasztni javtsnak szentelni.

A msodik barcelonai teszt a szerdai program befejezsvel ppen fltvnl tart – holnap s holnaputn a tesztidszak utols kt napja kvetkezik.

A msodik barcelonai teszt msodik napjnak vgeredmnye

BARCELONA_T2_02_SZERDA (1)

/ts/

2016.03.02. 20:21, Andi

Problmk a Ferrari megbzhatsgval

Pletykk szerint cseppet sem elgedett a Ferrari-istll j autja eddigi megbzhatsgval. Csapatfnkk egyelre azonban tempjuk kapcsn sem mer elbizakodott kijelentst tenni.


Az elz teszthten ngy napbl hromszor Ferrari-versenyz zrt az eredmnyjelz ln Barcelonban. A Scuderia ugyanakkor a megtett krk tekintetben csak a kzpmeznyben zrt. Az els ngy nap alatt sszesen 272 krig jutottak, mg a legfbb rivlis Mercedes 490 krt tett meg. E klnbsg nem kis mrtkben az utols kt nap sorn fellp technikai problmk eredmnye. Kimi Rikknent elbb az zemanyagrendszer, majd az MGU-K hibja htrltatta.

Kedd dlutn radsul mg egy ra sem telt el a tesztnap msodik flidejbl, Kimi Rikknen a clegyenes vge fel a plya szlre kormnyozta autjt – a nap msodik piros zszls lellst elidzve ezzel.

A paddockban azt pletykljk, hogy a Scuderia egyelre tvolrl sem elgedett a tlen ttervezett, jszeren elrendezett erforrsval, s komolyabb fejtrst okoz szmukra az j helyet kap MGU-K. Franco Nugnes, a Motorsport olaszorszgi munkatrsa meg is jegyezte: kiss gyans, hogy mikzben valamennyi istll lehetv teszi a mdia szmra, hogy ne csak versenyzik, de technikai igazgatjuk, mrnkeik is nyilatkozzanak a mdinak, addig a vrsknl a tesztek kezdete ta mg senki nem nyilatkozott a komolyabb pozcit betltk kzl. „Ez gyakran azt jelzi, hogy van mit takargatni” – llaptja meg a szakr, hozztve, hogy a Ferrarinak ezen a hten a temp s a megbzhatsg tern is elrelpst kell tennie ahhoz, hogy megfelelen felkszlve vgjon neki Melbourne-nek.


A krds az, a Mercedes mit tud

A csapatfnk, Maurizio Arrivabene ugyanakkor mr nyilatkozott. Az olasz La Stampa arrl faggatta, szerinte mennyire tudjk majd megszorongatni a Sebastian Vettel s Kimi Rikknen ltal is komoly elrelpsnek nevezett SF16-H-val a bajnoki cmvd Mercedest. „Nem az a krds, mennyire jk vagyunk mi, hanem az, mennyire j a Mercedes valjban” – rkezett a vlasz Arrivabentl, aki ezzel arra utalt, hogy az els hten ellenfelk mg igencsak visszafogta magt. „A legjobbak mg mindig k. Ha focis hasonlattal akarunk lni, azt mondhatjuk, nluk a labda, neknk pedig el kell vennnk tlk. Jelenleg azt kell elrnnk, hogy minden hzi feladatunkat elvgezzk a szezon eltt. Kt vvel ezeltt megbuktunk. Egy ve ismtelnnk kellett egy vet, most szeretnnk a kvetkez osztlyba lpni.”
 

„A versenyzink s mrnkeink szerint is j az autnk. De mg mindig nem tudjuk azonos krlmnyek kztt sszehasonltani a Mercedesvel. Szerintem a kvetkez ngy tesztnapban mr pontosabb kpet kapunk arrl, hol is tartunk valjban, s miben kell mg javtanunk.”

gy tnik, Arrivabennek igaza lehet. Nico Rosberg a keddi tesztnapon idn elszr hajtott plyra lgy gumikkal, s ezzel mris 0,2 msodpercre megkzeltette Sebastian Vettel ultralgy abroncsokon elrt eddigi legjobb barcelonai eredmnyt. Radsul egy dleltt alatt mris 40 krrel szrnyalta tl a Kimi Rikknennel 42 fordulig jut Ferrarit.

/m4sport/

2016.03.01. 16:32, Andi

A Ferrari megvtzhatja az j idmrt?

A Scuderia elnke szerint nem biztos, hogy az j idmrs elkpzels elfogadhat a Ferrari szmra.

A csapatok s Bernie Ecclestone mlt heti cscstallkozjn egy j, folyamatos kiesses idmr edzs terve rnykolta be a tnyt, hogy a rsztvevknek nem sikerlt idben megegyeznik az j 2017-es aero-szablyok gyben, s hogy a hatalmasok prilis vgig jabb haladkot adtak maguknak a megllapodsra. Az idmrs tlet azonban mr a kiszivrgsa ta ezer sebbl vrzett – csszs a szksges szoftver megrsa miatt, teljes eltrls lehetsge – most pedig Sergio Marchionne Ferrari-elnk is szkepticizmusnak adott hangot az tletet illeten.

„Azt hiszem, mg meg kell beszlnnk nhny dolgot az j idmrs formtummal kapcsolatban” – jegyezte meg Marchionne egy genfi autszalonon adott interjjban. „Vigyznunk kell, hogy nehogy megbortsuk a jelenlegi, jl mkd rendszert. Nem vagyok biztos benne, hogy a Ferrari el tudja fogadni Bernie tleteit, jobban meg kell rtennk a dolgot – s azt hiszem, hogy jelenleg ms csapatok szmra sem elfogadhat a javaslat.”

Mint ismeretes, az gaskod Lnak egyedlll vtjoga van a Forma–1 szablyavltoztatsait illeten, jllehet, ezt a jogot eddig rendkvl ritkn, tbbnyire csak valban kifejezetten hsba vg krdsekben gyakorolta – legutbb tavaly sszel, a motorok rnak maximalizlsa gyben.

Ami a maranelliak idei kiltsait illeti, Marchionnt sem hagyta hidegen a Mercedes vszjsl megbzhatsga s az a tny, hogy legfbb rivlisuk az els teszten teljes nyugalommal tartotta a legnagyobb titokban a lapjait.

„Tovbbra is remlem, hogy mr az els versenytl kezdve ott lehetnk az els sorban, de mg vrnunk kell egy kicsit, hogy megtudjuk, hogy ez gy lesz-e – nem bzom a Mercedesben; amikor k nyugodtak, az ltalban azt jelenti, hogy neknk van aggdnivalnk. A legfontosabb dolog az az, hogy a mi kocsik extrm versenykpesnek tnik. s majd megltjuk, hogy ez elg lesz-e a gyzelemre vagy sem.”

A Ferrari eddig ngybl hrom tesztnapot az els helyen zrt a tli teszteknek helyet ad Barcelonban, viszont a Mercedes az els ngy napon egyltaln nem futott a lgyabbik keverkeken.

/m4sport/

2016.03.01. 16:29, Andi

Vettel: Kimi kzel volt s kzel is lesz

Korntsem ttongott olyan nagy szakadk tavaly a kt Ferrari kztt, mint azt gondolnnk, rulta el Sebastian Vettel, aki nem hagyja ki a szmtsbl F1-es csapattrst, Kimi Raikknent.

278 pont 150 ellenben – gy nzett ki Sebastian Vettel s Kimi Raikknen mrlege els kzs szezonjukban. A szmok nmagukban azt sejtetik, hogy a nmet pilta idn is jcskn finn trsa eltt lesz, m Vettel kijelentette, a 2007-es bajnok tavaly nem volt olyan messze tle, mint az els rnzsre tnik, idn pedig szintn ers teljestmnyt vr a csapattrstl.

„Elgg jl oda tudta tenni magt, m kicsit balszerencss volt az elz szezon kezdetn. Ez egy ilyen dolog, az embereknek nem hossz tv a memrijuk, knnyen felejtenek, utna pedig csak a szmokat nzik. gy gondolom, elgg kzel volt, s arra szmtok, hogy ugyangy kzel lesz ebben az vben is” – beszlt csapattrsrl a ngyszeres vilgbajnok, akit az ESPN F1 idz.

A 28 ves versenyzt a Ferrari egyik fontos mszaki vltozsrl is megkrdeztk. Miutn az elmlt ngy v auti vonrudas felfggesztssel mkdtek, az istll idn jra tolrudat hasznl. Mint emlkezhetnk r, Kimi Raikknen az elmlt vekben – klnsen 2014-ben – gyakran panaszkodott a Ferrari elejnek viselkedsre.

„Ahhoz, hogy szz szzalkban pontos vlemnyt adj, egyikbl a msikba kne tlnd, de mivel kt eltr autrl van sz, nem csupn a felfggeszts vltozott” – magyarzta Vettel, mirt nehz sszehasonltani a konstrukcikat. „Ami engem illet versenyzknt, nem teljesen ms rzs vezetni a kettt. Nincs arrl sz, hogy ezt s azt meg tudod csinlni az egyikkel, de a msikkal nem. Az autval nem voltak gondok, rgtn rreztem az elejre, azt hiszem, elrelpst tettnk.”

/formula/

 

2016.02.29. 16:22, Andi

A Mercedes s a Red Bull is ismertette a tesztbeosztst

Kiderl, hogy Hamiltonk megint napkzben vltjk-e egymst illetve, hogy ki kezd s ki zr a Red Bullnl.

jabb nevek szereplse vlt biztoss az idei msodik s egyben utols tli teszten – mint a melbourne-i szezonnyit eltti utols gyakorlsi lehetsgen, ezttal eddig minden csapatnl les versenyzket neveztek a ngy nap sorn (mrcius 1-4.) lezavarand gyakorlsra.

A cmvd Mercedesnl megtartjk az els teszt kzepn megvltoztatott napi rendszert, gy Nico Rosberg s Lewis Hamilton ezttal mr minden nap dlben vltjk majd egymst a W07-es piltaflkjben – a sort mrcius 1-jn Rosberg kezdi. Az Ezstnyl vilgbajnok megbzhatsgot villantott az elz hten, olyannyira, hogy a harmadik naptl fogva a csapatnl knytelenek voltak megosztani a programokat, nehogy tlterheljk valamelyik piltjukat.

A Red Bullnl mindekzben az orosz Danyiil Kvjat nyit kedden – s l autba cstrtkn – mg a msodik s a negyedik napon Daniel Ricciard lesz a fszerep. Az RB12-es eddig tbbnyire az eredmnylistk lmeznyben foglalt helyet, miutn mindkt versenyzjk prbra tette a Pirelli j leglgyabb keverkt, az ultralgyat – rajtuk s a Ferrarin kvl azonban msok mg nem „trtk be” az j papucsokat.

A msodik barcelonai teszt eddig ismert tesztbeosztsa
 

Csapat

mrc. 1.

mrc. 2.

mrc. 3.

mrc. 4.

Mercedes

Ros/Ham

Ham/Ros

Ros/Ham

Ham/Ros

Ferrari

Rikknen

Vettel

Rikknen

Vettel

Williams

Bottas

Bottas

Massa

Massa

Red Bull

Kvjat

Ricciardo

Kvjat

Ricciardo

Force India

Hlkenberg

Prez

Hlkenberg

Prez

Renault

?

?

?

?

Toro Rosso

Verstappen

Sainz

Verstappen

Sainz

Sauber

Nasr

Ericsson

Nasr

Ericsson

McLaren

Alonso

Button

Alonso

Button

Manor

?

?

?

?

Haas

Gutirrez

Gutirrez

Grosjean

Grosjean

/ts/

2016.02.29. 16:14, Andi
 

Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!    *****    ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA    *****    MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-    *****    Játssz a színekkel keress szebbnél szebb képeket, építs, szépítsd a portálod, hogy szebb és színesebb legyen a világod!    *****    Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön