SEBASTIAN VETTEL

Sebastian Vettel, akrcsak a src a szomszdbl. Habr ngyszeres Formula-1-es vilgbajnok, s a sportg trtnetnek egyik legnagyobb mlt csapatnak piltja, nincsenek sztrallrjei. Magnlett rendkvl vja a mditl, s minden krdst kerl is ezzel kapcsolatban. Egytl egyig minden pilta tisztelett kivvta hozzllsval s tehetsgvel. 2015 ta j csapatval, a nagy mlt Ferrarival szll harcba a gyzelemrt! Itt kiderl hogyan! >>

      

 
 

SEBASTIAN HIVATALOS OLDALA

 

 
Orosz NAGYDJ 2017

Idpont: 2017. 04 28. - 04.30.
Krk szma: 53
Egy kr: 5,848  km
Teljes versenytv: 309,745 km
Leggyorsabb kr: 1:39:094- N, Rosberg
2016-os gyztes: N. Rosberg

 

Idbeoszts

 
LATEST PHOTOS

Silverstone 2017

 
IMPRESSZUM

Ha szeretnd egy picit jobban megismerni a lapot, s azt, aki mgtte ll, akkor me nhny informci a szerkesztrl s az oldalrl:

A szerkesztrl
Oldalinformcik
Elrhetsgem

Szerkeszt: Andi
Design: Merci
Nyits:  2011.08.01.
Tma: Sebastian Vettel, Formula 1
Kategria:  sport
Host: gportal
Ajnlott bngsz: Mozilla Firefox
Felbonts: 1280*800

Nyilatkozat s tovbbi informcik ITT!

(c)

Copyright Seb-Vettel 2011-2017

 
PONTVERSENY

1.     Sebastian VETTEL 68
2.   Lewis HAMILTON  61
3.  Valtteri BOTTAS 38
4.    Kimi RAIKKNEN  34
5.   Max VERSTAPPEN  25

 




 

Tovbb >>

 
CHAT

A chat cserekrsre, beszlgetsre szolgl! Reklmot nem krek! Tartzkodj a trgr szavak hasznlattl!

 

 
PITLANE

 

//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_71.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481082_98.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481087_73.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_80.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_47.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_40.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_27.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_17.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_40.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_43.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_60.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_57.png      

Chatben tudsz JELENTKEZNI!
Ha leveszel, elkltzl, trld az oldalad szlj! Ksznm!
Ha nem frisselsz hossz ideje lekerlsz.

 

 

HREK

Vettel: Hibztunk a stratgival

Sebastian Vettel szerint idei els gyzelmket puskztk el rosszul megvlasztott stratgijukkal. Elmagyarzta, min siklott flre versenyk.

Csnyn alulteljestettek az idmr edzsen a Ferrarik Barcelonban, m a vasrnapi futam elejn gy tnt, j eslyk van jvtenni ezt. Sebastian Vettel a hatodik kockbl rajtolt, s Daniel Ricciardo mgtt azonnal a negyedik helyre zrkzott fel. „Nem lttam, mi trtnt az Ezstnyilakkal, csak annyit, hogy egymsnak tkztek. Ekkor minden remnyem megvolt arra, hogy megnyerjem ezt a futamot. Remekl rajtoltam, aztn a ngyes kanyarig kicsit kihagytam, gy vesztettem pr helyet Verstappennel s Sainzcal szemben, mert nem az idelis ven haladtam a msodik kanyarban. Ricciardo mgtt alulkormnyzott lett az autm, elvesztettem a tapadst ell. Max ezt ki is hasznlta. Sainz pedig okos volt, azonnal elkapott. De az idmr utn egsz jk voltunk” – meslte a verseny elejrl.

Vettel br idt vesztett Sainz mgtt, vgl megelzte t, ksbb pedig Verstappenen is tljutott, s Ricciardval vvott az els helyrt. Csakhogy az ausztrln sem a plyn, sem a killsoknl, elvgssal nem tudott tljutni, mivel a Red Bull agresszv stratgit kvetve rendre elbb hvta be az ausztrlt. A problmt tetzte, hogy a Red Bull erssgt ezen a htvgn pp a harmadik szektor jelentette, gy Vettel nem tudott elg kzel maradni Ricciardhoz a clegyenesbe rkezve.

A Scuderia ezt ltva rsznta magt egy mg agresszvebb – s elgg meglep – lpsre: mindssze 8 krrel azt kveten, hogy megkapta a lgy gumikat, ismt kihvta Vettelt, aki ezzel kzepes keverkre vltott. A hzs annyiban mkdtt, hogy az erre reagl Ricciardo vgl sajt kerkcserje utn a ngyszeres bajnok mgtt tallta magt. m ekkor is csak a 3-4. helyen haladtak, mivel a csapattrsak ekzben maradtak a kt kills mellett.

„Mindent megtettnk, kettvlasztottuk a stratgikat, de n hztam a rvidebbet. Ezt az utat vlasztottuk, fel is tudtam zrkzni Danielre fl msodpercre, de sszessgben a f klnbsget az jelentette, hogy az id nagy rszben a kzepes gumit kellett hasznlnom. Kicsit szenvedtem vele ma dlutn. Ez volt a rosszabb gumi szmunkra. A lgyon gyorsabbak vagyunk a Red Bullnl gy fl msodperccel, de a kzepesen egyforma a tempnk.”

Vettel biztosra veszi, hogy a hrom killsos taktika miatt nem nyert vasrnap. „Megprbltunk valamit, eljk akartunk kerlni, de meglepett minket, mennyire jl mkdtt a kt killsos taktika” – ismerte el a harmadik helyezett. „Egyrtelmen kiderlt az n s Daniel esetbl, hogy a hrom kills nem volt valami fantasztikus. rdekes verseny volt, s k ketten egsz versenykpesek voltak a kzepes gumin. Utlag elmondhat, rossz dntst hoztunk.”

Hogy vgl mirt gy alakult, azt a nmet sem tudta pontosan megmondani. „Megkrdezem, de nem fogom hibztatni ket. Tmadni akartunk. Megtettk, nem sikerlt.”

Tekintve, hogy a Red Bullnak mris van egy futamgyzelme, mikzben a Mercedes legfbb kihvjnak szmt Ferrari tovbbra is csak ldzi a vrt eredmnyt, a nmetnek szegeztk a krdst, tart-e volt csapattl annak ismeretben, hogy Kanadban j motort is kapnak, melytl nagyjbl 0,4 msodperces elrelpst remlnek. „Nem, ez nem ijeszt. Ma gyorsabbak voltunk nluk. A kzepes gumin relatve versenykpesebbek voltak. Meg kell rtennk, mi trtnt pontosan, de ez nem ijeszt. Tegnap rossz napunk volt, ma visszatrtnk a norml kerkvgsba. Az els etap nagyon j volt, gyorsak voltunk. Utna pedig az id nagy rszt a kzepes gumin tltttk” – indokolta veresgket.

/m4sport/

2016.05.17. 09:23, Andi

(c) Spanyol GP, vgeredmny: Max Verstappen sikere!

Rendkvl izgalmasan kezddtt a Spanyol Nagydj, miutn Lewis Hamiltont lerajtolta csapattrsa, Nico Rosberg, majd Hamilton prblkozsa a visszaelzsre fatlis hibba vezetett.

A brit vilgbajnok a bels ven maradt, innen prblt tmadni, kerekvel azonban megcspte a fvet, aminek ksznheten irnythatatlann vlt Mercedes, s eltallta az eltte autz Rosberg, kiejtve ezzel mindkt Ezst Nyilat.

Az esetet kveten a Mercedes vezetsge azonnal sszelt, Toto Wolff s Niki Lauda is a piltkat vrta.

A Mercedesek kiesse utn a kt Red Bull llt az len, Daniel Ricciardo azonban nem tudta lerzni csapattrst, az els versenyt a nagy testvr szneiben fut Max Verstappent. Mgttk a kt Ferrari autzott. Sebastian Vettel prblta killsait elnyjtani, hogy a gumijai a verseny vghez kzeledve egyre frissebbek legyenek s akciba lphessen.

Taktikja azonban az ausztrl Ricciardoban akadt el, aki szintn hrom depltogatssal oldott meg a viadalt, gy a plyn ismt sszeakadtak.

Az len Kimi Raikknen ldzte Max Verstappent, elkapni azonban nem tudta, gy a holland pilta lett minden idk legfiatalabb futamgyztese s dobogsa is egyben.

A dobog msik kt fokt a Ferrari sajttotta ki, Kimi Raikknen a msodik, mg Sebastian Vettel a harmadik lett. A nmetnek igencsak meg kellett kzdenie a harmadik helyrt Ricciardval, m vgl az ausztrl a negyedik helyen haladva szenvedett defektet, m mg ez is belefrt, gy is megszerezte a negyedik helyet.

(c) Andi

A Spanyol Nagydj vgeredmnye
1. Max Verstappen Toro Rosso-Ferrari 1 41 p 40,017 mp
2. Kimi Rikknen Ferrari +0,616 mp
3. Sebastian Vettel Ferrari +5,581 mp
4. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer +43,950 mp
5. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +45,271 mp
6. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari +1p 01,395 mp
7. Sergio Prez Force India-Mercedes +1p 19,538 mp
8. Felipe Massa Williams-Mercedes +1p 20,707 mp
9. Jenson Button McLaren-Honda + 1 kr
10. Danyiil Kvjat Red Bull-TAG Heuer + 1 kr
11. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari + 1 kr
12. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari + 1 kr
13. Jolyon Palmer Renault + 1 kr
14. Kevin Magnussen Renault + 1 kr
15. Felipe Nasr Sauber-Ferrari + 1 kr
16. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes + 1 kr
17. Rio Haryanto Manor-Mercedes + 1 kr
18. Romain Grosjean Haas-Ferrari kiesett
19. Fernando Alonso McLaren-Honda kiesett
20. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes kiesett
21. Nico Rosberg Mercedes kiesett
22. Lewis Hamilton Mercedes kiesett
2016.05.17. 09:10, Andi

Arrivabene s Vettel is rtetlenl ll a helyzet eltt – Marchionne holnap rkezik, de...

Alulmlta nmagt s sajt vrakozsait a Ferrari a Spanyol Nagydj idmr edzsn. De mi trtnt a dleltt mg j formban lv vrs gpekkel?

Szokatlan ltvny Barcelonban: nem a Ferrarik a kt Mercedes els szm ldzi. A dleltti harmadik szabadedzsen mg gy tnt, a vrsk minden eddigi htvgnl kzelebb vannak a bajnoki cmvd csapathoz, m ehhez kpest az 5. s 6. rajtkockval kellett megelgednik. Mindkt bajnokuk msodpercen kvl rekedt Lewis Hamilton pole-idjhez kpest.

Maurizio Arrivabene csapatfnk a leints utn a Sky Sportsnak elmondta, valami nem stimmelt az autikkal. „Valami elromlott mindkt versenyznknl. Meg kell vizsglnunk, mi trtnhetett, mert sok idt vesztettnk. ssze sem lehetett hasonltani azzal, amit dleltt lttunk” – mondta elgedetlenl az olasz.

Hozztette, a Red Bulltl elszenvedett veresget nmaguknak ksznhetik. „Dleltt lttuk, hogy jobbak vagyunk. Ellenriznnk kell ezt.”

Sebastian Vettel ezttal csapattrstl is kikapott – Kna utn idn msodszor. „Mg nem tudjuk, mi volt a problma. rzsre nem volt olyan az aut, mint a htvge eddigi rszben. Nyilvn msok voltak a krlmnyek a plyn, de nem ennyire. Hogy miben volt jobb Kimi? Nem hiszem, hogy brmit is jobban csinl, taln egy kicsivel jobban rezte magt az autjban az idmrn. n mr a Q1 els krben kszkdtem kicsit, mikzben a dleltti edzs mg nagyon j volt” – kesergett a ngyszeres bajnok.


A krdsre, brmin is vltoztattak-e menet kzben, hogy javtsanak a helyzeten, elmondta: „Azrt nem, mert tudjuk, mit csinlunk. n s a csapat vagyunk felelsek a vltoztatsokrt, s meggyzdsnk volt, hogy mindent jl csinlunk. Barcelona rzkeny a vltoztatsokra, a plya hmrskletnek vltozsra is, s ez meghatrozza a tempt. Nem sikerlt gy mkdtetni az autnkat, ahogy kellett volna, ezrt voltunk lassabbak.”

Vettelt is megkrdeztk, mit szl ahhoz, hogy a Red Bullok ennyit gyorsultak – nkritikusan vlaszolt: „Nem, inkbb mi voltunk tl lassak.”

Ami a vasrnapi futamot illeti, Vettel mg tvolrl sem adta fl – annak ellenre sem, hogy Barcelonban meghatroz a rajtpozci. „Lesz egy rajtunk, s a verseny is sok krbl ll. Az els kr nyilvn nagyon fontos lesz, de utna mg ott az egsz verseny. Mindent megteszek, hogy elrbb jussak. Szerintem az autnk holnap sokkal jobb lesz, mivel ma alulteljestettnk vele. R kell jnnnk, mirt, s vltoztatunk kell. Tudjuk, hogy nagyon ers az autnk, mr csak ki kell hozni belle, ami benne van.”

A Ferrari elnke, Sergio Marchionne aligha rlt csapata mai szereplsnek: a hten jelezte, ezen a htvgn ideje elkezdenik nyerni. Nemrg kiderlt, vasrnap szemlyesen is kiltogat a verseny helysznre. Vettel szerint ez nem jelent extra nyomst. „Nem rdekel minket, miket rnak az jsgok. Mindig szemlyesen beszlnk vele, nem az jsgokon keresztl, s ez nem hat rnk gy, ahogy azt sokan gondoljk. ilyesmit nem mondott neknk! Tny, hogy vasrnap rkezik, hogy szortson rtnk. Igen, az elnknk, egyben a rajongnk is, s szeretn, hogy jl menjen a Ferrarinak. Nagyra tr cljaink vannak, de erre nem kell minket emlkeztetni.”

Vettelnek a mostani volt az eddigi leggyengbb idmrs szereplse 2016-ban, igaz, kt hete vltcsere miatt ugyancsak kiszorult az els kt rajtsorbl.

/m4sport/

2016.05.14. 20:22, Andi

Tancstalansg a Ferrarinl: Hov lett a temp?

Kimi Rikknen s Sebastian Vettel is rtetlenl ll a Ferrari idmrs formahanyatlsa eltt. Az idjrs vagy sajt maguk okoztk a vesztket?

Pedig a pnteki hossz etapokbl mg az derlt ki, a Ferrari minden eddigi htvgnl kzelebb kerlhet a Mercedeshez Spanyolorszgban. Aztn a szabadedzseken is biztat formt mutattak: Sebastian Vettel szombat dleltt pldul kevesebb mint 0,2 msodperccel maradt el az els Nico Rosbergtl. Izgalmas idmrt grt az eredmny.

Aztn ahogy elkezddtt a kvalifikci, minden megvltozott. Vettelk csszklni kezdtek, tempjuk pedig tvolrl sem tnt ersnek. Vgl a Mercedes mellett a Red Bull is mindkt versenyzjvel eljk kerlt. Mikzben eddig a szezonban tlagban 0,6 msodperc volt a lemaradsuk a nmetekkel szemben, ezttal Kimi Rikknen 1,1, Sebastian Vettel pedig 1,3 msodpercet kapott.

„Ez legalbb annyira meglepett minket, mint titeket” – mondta Vettel az jsgrknak. „Nem igazn rtjk mg, de biztosra veszem, hogy van r magyarzat. Nem hiszem, hogy csak a temphinyon mlt. Mr bizonytottuk az edzseken, hogy versenykpesek vagyunk. Az autnk rosszabb lett, s emiatt vesztettnk a tempnkbl, de hogy mirt lett rosszabb, azt nem tudom. Nem hiszem, hogy egy-egy kanyaron mlt, az egsz plyn nem voltunk olyan jk, nem volt tapadsunk.”

Toto Wolffot is meglepte a vrsk gyenge formja. „A Ferrarik meglepen lassak voltak. Az autjuk tnt a legrosszabbnak. Mr a gyors krk elejn, a harmadik kanyarban lthattuk, hogy mennyire tlkormnyzott vlt az autjuk. Szerintem egy kiss elszrtk a belltsokat.”

 

Mi lehet az oka a visszaessnek?

Az ideredmnyek rulkodak. Az idmr els tz helyezettje kzl a Q3-ban a dnt tbbsg legalbb 0,6 msodpercet gyorsult a dleltthz kpest. Vettel volt az egyetlen, aki kptelen volt tlszrnyalni htvgi legjobb idejt: 0,1 msodperccel gyengbb volt a Q3-as kre, mint a harmadik edzsen elrt ideje. A legtbb idt (0,3 msodpercet) a kzps szektorban bukta el csapattrsval szemben (aztn 0,1-et visszahozott belle a harmadik szakaszon). Rikknen ekzben csak gy tudott 0,9 msodpercet gyorsulni, hogy a dleltti ideje nem volt tl ers – csak 6. lett vele.
 

Az els 10 helyezett tempjavulsa szombaton

Versenyz 3. szabadedzs idmr edzs (Q3) Klnbsg
Hamilton 1:23,204 1:22,000 -1,204
Rosberg 1:23,078 1:22,280 -0,798
Ricciardo 1:23,816 1:22,680 -1,136
Verstappen 1:23,719 1:23,087 -0,632
Rikknen 1:24,110 1:23,113 -0,997
Vettel 1:23,225 1:23,334 +0,109
Bottas 1:24,356 1:23,522 -0,834
Prez 1:24,472 1:23,643 -0,829
Kvjat 1:24,553 1:23,782 -0,771
Alonso 1:24,555 1:23,981 -0,574


Maurizio Arrivabene a leints utn azt mondta, mindkt autjukon „elromlott” valami. Aligha mszaki hibrl beszlt. Vettel kiemelte, a krlmnyek befolysoltk teljestmnyket. Tny, az idmr edzsen 42 Celsius-fokos volt az aszfalt, azaz 14 Celsius-fokkal melegebb a pntekinl. Lewis Hamilton gy ltta, ez tett keresztbe ellenfeleiknek. „Mi arra szmtottunk, hogy jelentsen vltoznak a krlmnyek – sokkal melegebb lett. Lthattuk, hogy tbb csapat is kszkdtt a belltsokkal, s tl sokat csszkltak. Neknk viszont remekl sikerlt alkalmazkodni” – nyilatkozta a brit, aki egybknt csapattrsa belltsainak tvtelvel oldotta meg korbbi problmit.

A Ferrarik szombat dlutn egyszeren tlmelegtettk a gumikat, ami visszaessk egyik oka lehet. Vettel szerint azonban nem az egyetlen. „Kicssztunk a gumik mkdsi tartomnybl. Ez is rsze a problmnak. De nem ennyire egyszer. Eddig folyamatosan javultunk az edzseken, de dlutn egyszeren mr nem volt olyan j az aut, mint reggel” – mondta errl.

Vajon a belltsok tern is elszmtotta magt a Scuderia. Kimi Rikknen elismerte, az esetben vltoztattak az autn az idmr eltt. De szerinte nem emiatt estek vissza. „Az utols szektorban vesztettem a legtbbet. Messze vagyunk az elvrsainktl, de dolgozunk rajta. Igen, vltoztattunk az autn az idmr eltt, de gyorsultunk a dleltthz kpest. Elrbb kerltnk, de valamirt mgis kicsit kszkdtnk, mikzben a tbbiek jobb munkt vgeztek.”

Vettel is hasonlan nyilatkozott, kiemelve, biztosak benne, hogy j irnyba indultak el mdostsaikkal. A nmet ugyanakkor hangslyozta, nem az ellenfeleik voltak kimagaslan jk, hanem k mltk alul sajt magukat. „Nem hiszem, hogy a valsgban is elttnk jr a Red Bull, gyorsabbak vagyunk nluk. Ma ilyenek voltak a krlmnyek, s ez nem volt egy j nap. Inkbb arrl volt sz, hogy nem teljestettnk olyan jl, mint a Mercedes vagy a Red Bull. Ahhoz kpest is visszaestnk, ahol eddig voltunk idn. Valami nem volt rendben” – llaptotta meg.

Teret vesztenek a fejlesztsben?

Helyzetket knyelmetlenebb teszi, hogy elnkk, Sergio Marchionne egyre trelmetlenebbl nzi a vrt sikerek (gyzelmek) elmaradst. Mikzben egyes forrsok jelents fejlesztseket jsoltak a Scuderinl a htvge eltt, kiderlt, az olaszok valjban ezttal csak aprbb mdostsokkal kszltek. A hts szrnyon s a fkhtsen vltoztattak.

Mindez akr azt is sugallhatn, hogy kezdenek lendletet veszteni a fejlesztsi versenyben, m Vettel szerint ez tvolrl sem llja meg a helyt. „Nem hiszem, hogy a minsg a mennyisgtl fggene. Az j elemek, amiket itt kiprbltunk, mkdnek, ahogy kell” – jelentette ki.

Vgl pedig hozztette, szerinte vasrnapra visszatallnak vals formjukhoz. Mr csak az a krds, a kevs elzsi lehetsget knl Barcelonban mire mennek ezzel.

/m4sport/

 

2016.05.14. 20:15, Andi

(c) Spanyol GP, idmredzs: Hamilton a pole

Lewis Hamilton sikert hozta a Spanyol Nagydj szombati idmredzse, aki csapattrst gyzte le a polert, a harmadik Daniel Ricciardo lett a kivl formban lev Red Bullal.

A Ferrarikat nem csak a Mercedesek, de mg a Red Bullok is tlszrnyaltk, Kimi Raikknen az tdik, Sebastian Vettel pedig csak a hatodik lett.

Az edzs vgn Hamilton hibtlan krt rakott ssze, amelynek ksznheten az lrl vrhatja a holnap rajtot. A remekl Max Verstappen, aki els idmrjt futotta a Red Bullal a negyedik helyrl vghat neki a holnapi viadalnak.

Fernando Alonso s a McLaren-Honda bejutott a Q3-ba, ahol vgl meg kellett elgednie a tizedik rajthellyel, m eredmnye mindenkppen javulsnak szmt.

(c) Andi

Spanyol Nagydj, idmr edzs – vgeredmny
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:22,000
2. Nico Rosberg Mercedes 1:22,280 +0,280
3. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:22,680 +0,680
4. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:23,087 +1,087
5. Kimi Rikknen Ferrari 1:23,113 +1,113
6. Sebastian Vettel Ferrari 1:23,334 +1,334
7. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:23,522 +1,522
8. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:23,643 +1,643
9. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:23,782 +1,782
10. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:23,981 +1,981
11. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 1:24,203 +2,203
12. Jenson Button McLaren-Honda 1:24,348 +2,348
13. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:24,445 +2,445
14. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:24,480 +2,480
15. Kevin Magnussen Renault 1:24,625 +2,625
16. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari 1:24,778 +2,778
17. Jolyon Palmer Renault 1:24,903 +2,903
18. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:24,941 +2,941
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:25,202 +3,202
20. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:25,579 +3,579
21. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:25,745 +3,745
22. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:25,939 +3,939

 

2016.05.14. 20:09, Andi

(c) Spanyol GP, 3. szabadedzs: Mercedes uralom

Nico Rosberg vezetsvel zrult a Spanyol Nagydj harmadik edzse, a nmet mgtt Hamilton zrt, akit a Ferraris Sebastian Vettel kvetett. A Red Bull tovbbra is ersnek tnik Barcelonban.

(c) Andi

 
Spanyol Nagydj, 3. szabadedzs – vgeredmny
1. Nico Rosberg Mercedes 1:23,078 15
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:23,204 +0,126 11
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:23,225 +0,147 16
4. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:23,719 +0,641 10
5. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:23,816 +0,738 9
6. Kimi Rikknen Ferrari 1:24,110 +1,032 13
7. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:24,356 +1,278 14
8. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:24,472 +1,394 15
9. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:24,553 +1,475 13
10. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:24,555 +1,477 13
11. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 1:24,585 +1,507 15
12. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:24,621 +1,543 15
13. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:24,695 +1,617 21
14. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:24,981 +1,903 13
15. Jenson Button McLaren-Honda 1:25,051 +1,973 13
16. Kevin Magnussen Renault 1:25,100 +2,022 12
17. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari 1:25,130 +2,052 17
18. Jolyon Palmer Renault 1:25,376 +2,298 13
19. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:25,383 +2,305 22
20. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:25,401 +2,323 24
21. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:26,097 +3,019 13
22. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:26,251 +3,173 19

 

2016.05.14. 20:06, Andi

Arrivabene humorral reaglt a levltsrl szl pletykkra

Nincs jobb csapatfnk Maurizio Arrivabennl – lltja Sebastian Vettel s Kimi Rikknen. Az olasz a tle megszokott humoros vlasszal reaglt a levltsrl szl hresztelsekre…

Kiss gondterheltnek tnt a Ferrari csapatfnke, amikor a barcelonai msodik szabadedzsen a mrnkk hibt szleltek Kimi Rikknen benzinnyomsnl, s emiatt a boxba parancsoltk a finnt. Mr csak egy jabb mszaki problma hinyzik a csapatnak! Na meg annak fnknek… Olasz forrsok legalbbis a hten arrl szmoltak be, hogy az els idei gyzelemre egyre trelmetlenebbl vr elnk, Sergio Marchionne a szezon vgn ksz levltani 2014 vgn kinevezett csapatfnkt, s a helyre ltetni James Allison technikai igazgatt.

Hogy ezen tallgatsoknak mennyi a valsgalapjuk, nem tudni, a Scuderia kt versenyzje mindenesetre bszen vdelmezte fnkt a spanyolorszgi edzsnap utn. Kimi Rikknen szerint aligha tallni jobb vezett istlljuknak. „ a valaha volt legjobb csapatfnkm” – jelentette ki. „ a megfelel ember erre a feladatra, s j munkt vgez. A csapat… sszetartunk, s el fogjuk rni a clunkat, mg ha ez nem is knny.”

Sebastian Vettel csak visszhangozni tudta kollgja szavait. „ a fnk. J munkt vgez, vezre a csapatnak. Tudom, hogy vannak bizonyos pletykk s pr baromsg, de nagyon elgedettek vagyunk, hogy van velnk, s nem valaki ms. Kzvetlen, brmikor elrhet mindenki szmra. Sok idt fordt a csapatra, s nemcsak itt, Maranellban is” – nyilatkozta a ngyszeres bajnok.

Marchionne kijelentse kapcsn, miszerint Barcelonban ideje nyernik, mosolyogva hozztette: „Nem hiszem, hogy ltezik olyan, hogy tl ksn kezdnk nyerni… Mindent megtesznk, de kzben tudjuk, hogy az ellenfelnk rendkvl ers. Ezen a htvgn s a kvetkezkn is lesz pr jdonsgunk, amik segtsgvel taln kzelebb kerlhetnk.”

s hogy mit szl a vele kapcsolatos pletykkhoz maga az rintett? Nos, Arrivabene nem hazudtolta meg magt, s humorral vlaszolt. „Nos, k beszltek Jamesrl, beszltek Aldo Costrl, egy nevet viszont elfelejtettek megemlteni: Tyrion Lannistert. volt a valdi jellt, s elgg meglepett, hogy az nevt nem hoztk nyilvnossgra…” – mondta nevetve, bizonysgot tve arrl, hogy nemcsak Danyiil Kvjat lelkes kvetje a Trnok harca cm sorozatnak… „n nem kommentlok tallgatsokat” – tette mg hozz komolyabb hangon.

/motorsportal/

2016.05.13. 21:55, Andi

(c) Spanyol GP, 2. szabadedzs: Ezttal Mercedes-Ferrari a sorrend

A msodik szabadedzsen Nico Rosberg vgzett az len, a gyakorlson ezttal is a Ferrari s a Mercedes csatzott az els helyekrt.

Az edzst szinte rgtn az indulst kveten flbe kellett szaktani, miutn Jolyon Parmer  Renault-ja nagy sebessg mellett kapott bal hts defektet.

Jenson Button Hondjban a motor minden eljel nlkl csak lellt.

Az edzs sorn Lewis Hamilton autjt a bokszban szervzetk, a felfggesztsn lltottak.

A Ferrarit sem hagyta ki a technika rdge, Kimi Raikknen autjban valsznleg az zemanyagrendszerben lptek fel gondok.

(c) Andi

Spanyol Nagydj, 2. szabadedzs – vgeredmny:
1. Nico Rosberg Mercedes 1:23,922 35
2. Kimi Rikknen Ferrari 1:24,176 +0,254 31
3. Lewis Hamilton Mercedes 1:24,641 +0,719 27
4. Sebastian Vettel Ferrari 1:25,017 +1,095 35
5. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:25,131 +1,209 39
6. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:25,194 +1,272 37
7. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:25,342 +1,420 31
8. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:25,375 +1,453 31
9. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:25,437 +1,515 32
10. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 1:25,453 +1,531 35
11. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:25,708 +1,786 30
12. Jenson Button McLaren-Honda 1:25,893 +1,971 20
13. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:25,899 +1,977 33
14. Kevin Magnussen Renault 1:26,244 +2,322 40
15. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:26,375 +2,453 44
16. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:26,491 +2,569 36
17. Jolyon Palmer Renault 1:26,770 +2,848 16
18. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:26,960 +3,038 40
19. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:27,252 +3,330 39
20. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:27,812 +3,890 40
21. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari 1:28,205 +4,283 9
22. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:28,501 +4,579 42

 

2016.05.13. 21:53, Andi

(c) Spanyol GP, 1. szabadedzs: Ferrari-Mercedes sorrendben

Sebastian Vettel vezetsvel teljes Ferrari siker szletett a Spanyol Nagydj pnteki els szabadedzsn. A Mercedes prosa rgtn mgttk a 3-4. helyen vgzett.

Daniil Kyvat a Toro Rosso volnja mgtt mutatkozott be azok utn, hogy lecserlte t a Red Bull a fiatal holland Max Verstappenre, aki szintn ma dleltt tette meg els kreit j csapatval.

Sergio Prez s a Force India tervei fstbe borultak, lltlag a htrendszer meghibsodsa okozta.

A Renault-val plyra hajt Esteban Ocon szabadedzse mindsszesen hat krig tartott, miutn mszaki hiba miatt knytelen volt visszatrni a depba, ahonnan mr ki sem hajtott.

(C) Andi

Spanyol Nagydj, 1. szabadedzs – vgeredmny
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:23,951 22
2. Kimi Rikknen Ferrari 1:24,089 +0,138 18
3. Nico Rosberg Mercedes 1:24,454 +0,503 34
4. Lewis Hamilton Mercedes 1:24,611 +0,660 33
5. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:25,416 +1,465 25
6. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:25,585 +1,634 29
7. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:25,672 +1,721 36
8. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:26,078 +2,127 19
9. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:26,186 +2,235 32
10. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:26,243 +2,292 18
11. Kevin Magnussen Renault 1:26,576 +2,625 30
12. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:26,583 +2,632 21
13. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 1:26,938 +2,987 27
14. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:27,064 +3,113 9
15. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:27,253 +3,302 27
16. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:27,258 +3,307 17
17. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari 1:27,283 +3,332 18
18. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:27,392 +3,441 24
19. Jenson Button McLaren-Honda 1:27,610 +3,659 19
20. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:28,084 +4,133 29
21. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:29,052 +5,101 34
22. Esteban Ocon Renault id nlkl ------- 6

 

2016.05.13. 21:40, Andi

A Ferrari rosszul jn ki a szablyvltozsokbl?

A 2017-es szablyvltozsok sokak szerint j lehetsget teremtenek az ellenfeleknek a Mercedes utolrsre, gy pldul a Ferrari is bzhat a kvetkez szezonban, a csapat korbbi menedzsere s mrnke, Luca Baldisserri viszont figyelmeztetett: a vrsk az utbbi idben egyszer sem profitltak a jelentsebb mdostsokbl.

Baldisserri negyedszzadon t mozgott a Ferrari ktelkben: ez alatt az id alatt dolgozott fejlesztmrnkknt, adatmrnkknt s versenymrnkknt (Eddie Irvine majd Michael Schumacher mellett) is, de volt csapatmenedzser s a vrsk piltaakadmijt is hossz vekig vezette. A szakember 2016 elejn tvozott az olaszoktl, a csapattal s a kirlykategrival kapcsolatos trtnseket azonban bcsja ta is figyelemmel kveti.

Legutbb a Ferrari gyes-bajos dolgait jl ismer Leo Turrininek nyilatkozott arrl, milyen kapcsolatban ll jelenleg a motorsportok vilgval, de emlkeirl s a Ferrari jelenlegi helyzetrl is beszlt. Felmerlt pldul, hogy a vrsk az utbbi idben gyengbben reagltak a komolyabb szablyvltozsokra; ez pedig int jel lehet a 2017-es v eltt. „Ma is nagy rajongja vagyok a Ferrarinak! Nem tudom, pontosan milyen problmi lehetnek most a csapatnak, hiszen n mr 2009-ben elhagytam a Forma–1-es rszleget, azta pedig sok id eltelt. Viszont van egy dolog, ami mr akkor is igaz volt, amikor mg aktvan dolgoztam” – kezdte mondandjt.

„Maranellra mindig is jellemz volt az, hogy a jelenre koncentrl, noha sohasem szabad albecslni a szablymdostsok hatst. Emlkezznk csak a 2005-s vre, amikor betiltottk a kerkcserket, vagy 2009-re, amikor br szablytalan volt a dupla diffzor, mgis lesprtek bennnket. Nekem gy tnik, hogy 2014-ben is ugyanez trtnt, amikor vltoztak a motorszablyok” – magyarzta, majd ksbb megjegyezte. „Senki sem szmtott arra, hogy a Mercedes ennyire dominns lesz. A statisztiki ersebbek, mint a Ferrari volt Schumacher, Todt, Brawn s a tbbiek idejn.”

Nyilatkozata sorn dicsrettel illette a Ferrari jelenlegi piltaprost, fleg a tavaly rkez ngyszeres vilgbajnokot, Sebastian Vettelt, kinek hozzllsa vlemnye szerint sokat lendtett a vrskn, ezrt tartja ebbl a szempontbl jobbnak eldjnl. „A versenyplyn Fernando Alonso ugyanolyan ers, mint Vettel. Viszont hinyzik belle minden, amit Vettel a plyn kvl csinl” – utalt arra, hogy a nmet sokkal inkbb csapatember, majd hozztette, br a lelkeseds mg nem fog nmagban pluszt jelenteni, bizonyos esetekben azrt segthet. „Ha nincs alattad igazn j aut, nem fogsz nyerni csak a szv s a llek miatt, viszont ez a kt dolog sokat segthet, ha j aut ll a rendelkezsedre.”

Br mr elhagyta a Ferrari akadmijt, Baldisserri tovbbra is igyekszik segteni nhny fiatal versenyznek, pldul Mick Schumachernek s a vrsk korbbi vdencnek, Lance Strollnak, aki jelenleg a Williams nevelprogramjt ersti. „Figyelem t, s a Prema-csapatot is, gy teht Mick Schumachert, Michael fit is. Nmetorszgban hihetetlen mdiardekldst generl, de ez azt hiszem, elkerlhetetlen. Korai lenne megmondani, meddig juthat, s ez Strollra is igaz, viszont ha bekerlnek a Forma–1-be, akkor n mr csak a televzibl fogom figyelni ket, hiszen az az let mr nem val nekem” – mondta a kt fiatal kapcsn az 53 ves szakember.

/motorsportal/

2016.05.11. 20:16, Andi

Arrivabene v vgn tvozhat a Ferraritl?

Olasz forrsok szerint a szezon vgn jabb vltozsok jhetnek a Ferrari vezetsgben. Maurizio Arrivabent James Allison vlthatja?

A Scuderia vrtnl gyengbb idei szezonkezdse gy tnik, nem mlt el nyomtalanul. A nyomot persze egyelre mg nem a szemlycserk, sokkal inkbb az arrl szl pletykk jelentik. Az olasz Autosprint magazin legfrissebb szmban arrl szmolt be, j esly van r, hogy Maurizio Arrivabene az idei szezon vgn tvozik a csapatfnki posztrl, s helyt a jelenlegi technikai igazgatnak, James Allisonnak adja t.

Az olaszok tudni vlik, hogy a csapattl mr idn bajnoki cmet elvr, s a gyzelmeket rendkvl hinyoll elnk, Sergio Marchionne hajland rsznni magt az elmlt v trtnsei ismeretben kiss meglep vltoztatsra. Allison helyre radsul egy rgi ismerst, Aldo Costt szerzdtetn, aki 2011 sze ta a Mercedes tervezrszlegt irnytja, s akinek kulcsszerepe van a nmetek elmlt vekben ltott remeklsben.

Costa korbban mr volt technikai igazgat Maranellban (2007 vgtl 2011 mjusig), m Luca di Montezemolo, az olaszok akkori elnke az eredmnytelensg miatt elkldte t – sokak szerint egyszer bnbakknt. Br a brackley-iekkel val szaktsa esetn alighanem hnapokig nem dolgozhatna egyetlen rivlisnl sem, az Autosprint szerint a Ferrari s a Mercedes megllapodhat arrl, hogy az olasz szakember – nmi pnz ellenben – azonnal munkba llhasson rgi-j csapatnl. A csere mindazonltal igencsak rzkenyen rinten a csillagos mrkt.

Hogy e pletykknak mennyi a valsgalapjuk, egyelre nem tudni, az viszont biztosnak tnik, hogy a htvgn Barcelonban lesz mirl krdezni Maurizio Arrivabent. A Philip Morris egykori marketingfnke 2014 vgn kerlt a csapatfnki szkbe (Marco Mattiaccit vltva), s br maga is elismerte, az F1 technikai oldalhoz nem sokat rt, els ve mgis sikeresnek mondhat. Kzvetlensgvel j lendletet adott a csapatnak, s teljesen megvltoztatta a Maranellban addig uralkod depresszis hangulatot. Hogy mindez csak az jdonsg varzsa volt-e, az azonban csak 2016 vgn derl majd ki.

Az olasz James Allisonnal jelenleg is egymst kiegsztve vezeti a Ferrarit: a mercedeses Toto Wolffhoz s Paddy Lowe-hoz hasonlan egyikk az ltalnos vezetsrt s a politikai krdsekrt felel, mg a msikuk irnyt mutat a technika, a tervezs s fejleszts tern. Arrivabene szerzdse a hrek szerint 2018 vgig rvnyes a Scuderival.

/motosrportal/

2016.05.11. 20:04, Andi

Vettel sajnlja Kvjatot

Br az elz versenyt tette tnkre, Sebastian Vettel mgis sajnlja, ami Danyiil Kvjattal trtnt. Ugyanakkor szerinte, nem a baleset a baleset volt az orosz „visszasorolsnak” f oka.

Mr Knban is dhs volt r btor els kanyaros manvere miatt, mely szerinte a Kimi Rikknennel trtnt tkzsnek kiindulpontjt jelentette, Szocsiban pedig nem gyztt szitkozdni a rdiban, amikor ktszer egyms utn belerohant htulrl, majd miatta a falban fejezte be a futamot. Sebastian Vettel ennek ellenre nemhogy elgttelt nem rez Danyiil Kvjat Toro Rosshoz trtnt lefokozsa kapcsn, valjban mg sajnlja is orosz kollgjt.

„Nem gondolnm, hogy ennek brmi kze is lenne ahhoz, ami az elmlt kt versenyen trtnt. De ez termszetesen most nem knny szmra” – nyilatkozta Vettel az Auto Bild Motorsportnak kollgjrl.

Kvjat Szocsiban a futamot kveten elrulta, telefonon hvta fel a leints utn a plyt hamar elhagy ngyszeres bajnokot, hogy bocsnatot krjen tle. Vettel elrulta, mr nem neheztel Kvjatra. „Egszen jl kijvk vele. Alapveten egy nagyon kedves fick. Emiatt is nagy kr rte” – fogalmazott a Ferrari sza.

Vettel persze e helyzetet csak a msik oldalrl ismeri: 2007-ben maga is gy mutatkozott be a Toro Rossval a Magyar Nagydjon, hogy egy v kzben menesztett versenyz, Scott Speed helyt vette t. Max Verstappen annyival knnyebb helyzetben van, hogy nla a mostani vlts msodik F1-es szezonjnak elejn jtt – abban viszont nehezebb a dolga, hogy a Red Bull egy lcsapat, gy az elvrsok is nagyobbak. „Ez most inkbb eslyknt, mintsem veszlyknt kell kezelni. Elvgre valamennyien ezrt az eslyrt vagyunk itt” – tancsolta Vettel a holland tehetsgnek.

 

/motosportal/

2016.05.11. 19:41, Andi

Ezrt nem dobja be a trlkzt a Ferrari

Br komoly htrnyba kerlt az els ngy verseny alatt, s egyelre az Oroszorszgban bevetett motorfejlesztsek sem vltottk be a hozzjuk fztt remnyeket, a Ferrari nem dobja be a trlkzt – jelentette ki a csapatvezet, Maurizio Arrivabene. 2016-ban eddig minden idmr s futam a Mercedes sikert hozta, de a gyzelmeket s a bajnoki cmet clz Ferrarinak nemcsak az ellenfl ers kezdse okozott fejfjst, hanem a klnbz mszaki problmk (Sebastian Vettel s Kimi Rikknen is esett mr ki technikai hiba miatt) s tkzsek is. A leginkbb azonban az adhat okot aggodalomra a vrsk szempontjbl, hogy eddig nem cskkent komolyabban a Mercedes elnye, pedig mr erforrsukon is fejlesztettek.

A kezdst ltva mr tbben felvetettk, a Ferrarinak inkbb el kellene engednie a 2016-os vet, hiszen a vrtnl gyengbb s balszerencssebb kezds mr most vget vetett a vilgbajnoki lmoknak. Maranellban viszont nem gy gondolkodnak! A Ferrari mg nem akarja feladni a harcot, igaz, a csapatnl mindenki tisztban van azzal, hogy gyorsan cskkenteni kell lemaradsukat a listavezetvel szemben, az viszont bizakodsra ad okot szmukra, hogy egyelre a Mercedes sem tnik sebezhetetlennek, Lewis Hamilton ugyanis tbb mszaki hibval is szembeslt mr.
 

Arrivabene szerint ezt mindenkpp ki kell hasznlniuk. „Nem hagyhatjuk figyelmen kvl, hogy egy csapat ngy versenybl ngyet megnyert. Nagyon ersek, de h megnzzk mi trtnt Hamiltonnal, akkor lthatjuk, hogy nekik is vannak technikai gondjaik” – idzte az olasz szakember szavait a Motorsport. „Nyomst kell gyakorolnunk rjuk. Ez az elsdleges clunk. Az esetkben a problmk egy autn jelentkeztek, mg a minkben mindkettn. Viszont mg mindig van 17 futam, ezt pedig fontos kiemelni, hiszen mg mindig van id arra, hogy vltoztassunk.”

Az Orosz Nagydj eltt a Ferrari tbb motorfejlesztsi zsetont is kijtszott, a fejlesztsek azonban nem hoztak ltvnyos elrelepst, st a Mercedes Szocsiban komolyabb elnyt ptett ki, mint az elz futamokon. A vrsk azonban tudtk, hogy ez a plya az ellenflnek kedvez majd, ezrt nem rnk le jtsaikat. „Volt egy j hts szrny, amit nem hasznltunk szombaton s vasrnap, mert fejleszteni kellett a DRS-en, s nem akartunk kockztatni. De az j els szrnyat hasznltuk. A motorokat azrt vetettk be, mert tudtuk, hogy a plya nem kedvez neknk. Taln jobb helyzetben lettnk volna, ha ersebb idmrt zrunk, m a leggyorsabb krk j visszajelzseket hoztak” – magyarzta.

A csapatvezet ksbb kiemelte, a Ferrarinl mindenki jl tudja, hogy a hajtegysgek tekintetben a Mercedes mg mindig „nagyon ers”, viszont tovbbra is gy rzik, vannak plyk, ahol „nyoms alatt tarthatjk ket”. Ilyen volt pldul Melbourne, ahol „nyerhettek volna”. A vrsknek most maximalizlniuk kell a lehetsgeiket, azaz cskkentenik a meghibsodsok szmt, s valahogy leelzni a Mercedest a fejlesztsi versenyben, igaz, ez elgg nehz lesz, hiszen mindssze 6 mdost pontjuk maradt, mg a cmvdnek 11. Amikor megkrdeztk, ez gondot jelent-e, Arrivabene gy felelt: „Nem tudom, de szerencsre ez egy olyan problma, ami jvre mr nem okoz gondot. Szerintem, ha sszevetjk az idei szezont a tavalyival, ltjuk, milyen jl dolgoztunk ezen a terleten. n gy hiszem, az erforrsunk ma mr nem marad el a Mercedestl.”

/m4sport/

2016.05.09. 20:26, Andi

Megroppan-e a Ferrari a nvekv nyoms alatt?

Kezdik agyonnyomni a Ferrarit az elnk, Sergio Marchionne magas elvrsai? Vagy ppen ez a hatrozottsg kell az olaszoknak ahhoz, hogy tllpjenek sajt rnykukon? Niki Lauda s Sebastian Vettel sajt tapasztalataira alapozva vlaszolta meg a krdst.

Tbb hibba is belefutott 2016 elejn a Ferrari – a versenyplyn s a fejlesztsek tern egyarnt. Maurizio Arrivabene csapatfnk Szocsiban magra vllalta a felelssget, s hangslyozta, megbzhatsggal kapcsolatos problmik elssorban annak ksznhetk, hogy a tlen agresszv hozzllst krt mrnkeitl.

Hogy ezt tette, rszben a 2015-s nagy elrelpsknek, rszben a Mercedes elnynek, rszben viszont felettese, a Ferrari-elnk Sergio Marchionne nyomsnak eredmnye. Az olasz mr a mlt v vgn kijelentette, csak a gyzelem s a bajnoki cm lehet elfogadhat eredmny Maranello szmra. S a vrsknek minl tovbb kell vrniuk idei els sikerkre, annl jobban nyomja ket ez a teher.

Niki Lauda, a Mercedes tancsadja ugyanakkor mgsem ltja gy, hogy Marchionne hatrozottsga kezdene rosszul hatni a Scduerira. „Pontosan tudja, mit csinl.  Egy hatalmas konszernt vezet, a Fiat-Chryslert, ott van neki a Ferrari is, s mindent kzben tart. az egyik legjobb vezet az autgyrtsban. Most mentek a tzsdre, ezrt felelssget kell vllalnia, muszj nyomst gyakorolnia, mert a Ferrarit ott akarja ltni, ahol korbban mr volt egyszer. Radsul az si rivlis, a Mercedes ll vele szemben. Emiatt kvetel olyan sokat a csapattl, s akarja, mindenron legyzni a Mercedest” – magyarzta a nmetek csapatnak rsztulajdonosa.

Teher vagy csak szintesg?

Marchionne 2014 szn pp olyan lendlettel vltotta Luca di Montezemolt, s terelte ms irnyba a vrsk hajjt, amilyen szintesggel manapsg nyilatkozik elvrsairl. Lauda szerint ez a fajta hozzlls mg akkor is megfelel, ha az olaszoknl idnknt vissza is thet. „Olaszorszgban csak az rmujjongs s a srs ltezik, a kett kztt nincs semmi. Errl hresek az olaszok” – nyilatkozta az osztrk, aki a 70-es vekben a sajt brn tapasztalta e szlssgeket. „Ez azt jelenti, hogy ha nyernek, az egsz nemzet mgjk ll. Ha viszont vesztenek, elviselhetetlen nyoms nehezedik rjuk. A Ferrarinl hihetetlenl nagy a nyoms, ezt a sajt idszakombl tudom. A Fiat is a cg mgtt ll, Marchionne pedig mindenkppen nyerni akar. De ez normlis is, ezt el kell viselnie Sebastiannak s Kiminek.”

Az Auto Motor und Sport szakrja, Michael Schmidt nemrg ezen elvrsok kapcsn gy fogalmazott, a Ferrari legfbb idei problmjt nem Maranellban, sokkal inkbb Torinban kell keresni. Szerinte Marchionne irrelis clkitzseinek egyszeren kptelensg megfelelni. „Az olyan kijelentsei, miszerint fnysebessggel fel kell zrkzniuk, mert megszakad a szve, hogy szenvedni ltja a Ferrarit, csak olajat ntenek a tzre. Elfelejti, hogy a Ferrari valjban j munkt vgzett a tlen, mivel a csomagja 1,8 msodpercet javult. A baj csak az, hogy a Mercedesnek is sikerlt ugyanennyit fejldnie. Marchionnnak meg kell tanulnia, hogy a Forma–1-ben mindenki csak a sajt sorsra lehet hatssal” – rta, utalva arra, hogy idnknt be kell ltni, a legnagyobb erfesztsek sem elegendk a msik ellen.

Vettel ezzel szemben viszont jelezte, a mdia taln tlsgosan is nagy feneket kert a fnki elvrsok hatsnak. „Igaza is van” – mondta Marchionne magas clkitzseirl. „Bizonyos dolgokhoz idre van szksg, ez hozztartozik. Amikor egymsra talltunk a csapattal, jl tudtuk, hogy kemny fba vgjuk a fejsznket. De nagyon is hisznk benne, hogy sikerlhet.”

Vettel kijelentse azt sugallja, nagyon is kpes kezelni a Lauda ltal emltett helyzetet, a Ferrarinl jellemz magas elvrsokat. Pldakpe, Michael Schumacher 1996-ban maga is hasonl nehzsgekkel szembeslt, s kijelentsei is hasonlak voltak.

Vettel viszont nemcsak csapathoz, elnkhez is lojlis, gy azt is visszautastja, hogy a sokat kvetel Marchionne rossz hatssal lenne rjuk. „n msmilyennek ismerem az elnkt. Mindig csak azt hallgatom: a fnk ezt s ezt mondta… Nlam ez teljesen mskpp jn le. n egy nagyon realista, nagyon bartsgos, de egyttal nagyon ambicizus embernek  ismerem t. Pontosan ugyanazt mondja az interjk sorn, amit neknk is. De ez taln kifel kicsit mskppen hangzik. Szmra a nagy egsz rendkvl sokat jelent. egy igazi rajongja a versenyzsnek, s maga is szeretne jelen lenni, amikor a Ferrari vgleg talpra ll.”

A nmet egyttal jelezte, ha rosszabbul is mennek a dolgaik, azt fnki figyelmeztetsek nlkl is szreveszik. „Versenyzknt tudod magad is, hogy a csapat jl dolgozott-e, kevsb jl, vagy valami egsz csapnivalt ptett. Teht nincs szksg senkire, aki rmutat erre – legyen sz akr versenymrnkrl, kollgrl vagy fnkrl.”

Lauda a Ferrari sportszersgt dicsri

Hogy a vrsk flzrkzsra mg az idn sor kerl-e, az els versenyek utn nehz lenne megjsolni. A vrsk mindenesetre nem adjk fel: jabb fejlesztsekkel kszlnek, Kanadban pedig vrhatan jabb kt mdost pontot is felhasznlnak a hajtegysgk turbinjnak talaktsra, melytl azt remlik, hogy a turb ezt kveten tbb energit szolgltat majd az MGU-H szmra, anlkl, hogy rossz hatssal lenne a bels gs motor teljestmnyre.

Lauda tovbbra is hangslyozza, a vrskben tbb van, mint amit eddig megmutattak. Emellett pedig kiemelte, a Ferrari vezetsge sportszersgvel is igazolja rtermettsgt. „Maurizo Arrivabene gratullt neknk a gyzelmnk utn. Igazn sportszer ember, ezt meg kell hagyni. De kzben n is elismertem, hogy neknk csak szerencsnk volt, hogy Lewis nem esett ki a vznyoms miatt, msklnben egy hellyel elrbb is vgezhettek volna. J a kapcsolatunk a Ferrarival, s biztos vagyok benne, hogy fordtott helyzetben is hasonlan cselekednnk” – dicsrte a rivlist.

/m4sport/

2016.05.09. 20:23, Andi

Nem srlt meg Vettel autjnak motorja

Nem srlt meg Sebastian Vettel versenyautjnak motorja a mlt htvgi Orosz Nagydjon elszenvedett balesetben.

A nmet versenyz mr a szocsi verseny els krben killni knyszerlt, miutn a Red Bull akkori versenyzje, Daniil Kvyat htulrl ktszer is nekitkztt Ferrarijnak.

Vettel versenyautja a msodik tkzst kveten a gumifalnak tkztt, Maurizio Arrivabene csapatfnk pedig a futam utn mg nem tudta megmondani, hogy a V6-os erforrs – mely mr Vettel harmadik motorja az idei szezonban – megsrlt-e.

A Ferrari termszetesen Maranellban alaposan megvizsglta az sszetrt autt, s vgl arra jutott, hogy semmi jel nem utal arra, hogy az erforrs megsrlt volna.

A vltt ugyan kicserli a Ferrari, de ez egy baleset utn rutineljrs, hiszen az egysg cserje nem jr bntetssel.

/f1vilag.hu/

2016.05.07. 00:39, Andi

jabb vltcserre knyszerl a Ferrari Vettelnl

Nem mlt el nyomtalanul Sebastian Vettel oroszorszgi balesete. A Ferrarinak vltt kell cserlnie a nmet autjban Barcelonra.

A ngyszeres vilgbajnok kt tkzs rszese volt Szocsiban, mindktszer Danyiil Kvjat hajtott bele autjba htulrl. Vgzetesnek a msodik baleset bizonyult: a Ferrari a Red Bull lkse utn megprdlt, majd irnythatatlanul vgdott a falba. Miutn lthatan komolyabb krok keletkeztek az SF16-H-ban, a leints utn megkrdeztk Maurizio Arrivabent, fennll-e annak a veszlye, hogy Sebastian Vettel autjban bntetst r alkatrszcserket kelljen vgrehajtani, m a csapatfnk akkor mg hatrozatlan volt. „A becsapds nem volt annyira vszes, de nem tudok vlaszolni, amg nem vizsgltuk t tzetesen az autt” – fogalmazott.

Olasz forrsok szerint azta ez a vizsglat mr megtrtnt, s kiderlt, Vettel ertviteli rendszere komolyabban megsrlt, ezrt a soron kvetkez Spanyol Nagydjra vltt kell cserlnik. Mindez ugyanakkor nem jr majd bntetssel, mivel a nmet nem fejezte be a versenyt, gy nem vonatkozik r a hatfutamos szably, amely kimondja, ennl korbbi vltcserk esetn 5 rajthelyes bntets jr.

Vettelnek mindez sorozatban mr a msodik vltcserje lesz. Oroszorszgban a pnteki szabadedzsek utn dnttt gy a Scuderia, hogy kicserli az egysget, amely mg a knai els kanyarban srlt meg. Vettel akkor a Kimi Rikknennel val tkzse sorn rvid ideig a levegbe emelkedett, s mivel pp akkor vltott, krok keletkeztek vltmvben. A csere miatt t rajthellyel htrbb soroltk vasrnap – ha ez nem trtnik meg, taln Danyiil Kvjatot is elkerlhette volna a rajt utn…

Arrivabene remli, az els ngy htvgvel letudtk az idei balszerencse s hibk nagy rszt. „Meggyzdsem, hogy a kvetkez helysznek mr jobban fekszenek az autnknak. De az is nyilvnval, hogy tbbet mr nem hibzhatunk” – nyilatkozta.

/m4sport/

2016.05.05. 23:34, Andi

A Ferrari elnknek „megszakad a szve a csapat szenvedst ltva”

A Ferrari elnke, Sergio Marchionne szvszortnak nevezte a gyr Forma–1-es csapatnak „szenvedst”, ugyanakkor tovbbra is biztosra veszi, hogy az alakulat hamarosan visszavg s feledteti a vrtnl gyengbb, balszerencssebb kezdst.

Az els ngy futam sorn bebizonyosodott, hogy mg mindig a Mercedes ll az ersorrend ln, azt azonban nem tudtuk meg, egszen pontosan mekkora a cmvd elnye az els szm kihvval, a Ferrarival szemben, a vrsk ugyanis eddig egy teljesen tiszta htvgt sem zrtak. Ausztrliban s Bahreinben mszaki hibk htrltattk ket, Knban pedig egy tkzs miatt vesztettel el minden eslyket mr a start utn. Az sszkpen a mlt vasrnapi Orosz Nagydj sem javtott.

Sebastian Vettel ugyanis – azt kveten, hogy egy vltcsere miatt csak a kzpmeznybl startolhatott – mr az induls utn kiesett a Danyiil Kvjat okozta baleset kvetkeztben, Kimi Rikknen pedig, br harmadikknt vgzett kijelentette, a Mercedes ellen ezttal nem volt vals eslye. Nem meglep teht, hogy a Ferrari els embere sem elgedett az eddigi trtnsekkel, ezt pedig egy htfi esemnyen ismt egyrtelmv tette.

„Fnysebessggel kellene cskkentennk a lemaradst” – nyilatkozta az olasz mdia kpviselinek Torinban, a Fiat Tipo leleplezsn. „Ahhoz a Ferrarihoz szoktam hozz, amit mg Michael Schumacher vezetett, szval megszakad a szvem, amikor most egy ilyen szenved Ferrarit ltok” – nosztalgizott a htszeres vilgbajnok eredmnyeire utalva, aki 2000 s 2004 kztt t bajnoki trfeval ajndkozta meg az alakulatot.

Noha a Mercedes tovbbra is elnyben van (a csapat a konstruktriben, Nico Rosberg pedig az egyni bajnoksgban tett szert megnyugtat elnyre az els ngy futam sorn), s eddig a szerencse sem llt a csapat prtjn, Marchionne tovbbra sem adja fel a remnyt. „Tegnap volt egy rossz napunk, s mg mindig elg sok a tennivalnk, viszont tovbbra is bzom a csapatban; egytt sikerrel fogunk jrni” – zrta gondolatt a korbbinl pozitvabb hangvitelben.

/m4sport/

2016.05.03. 01:12, Andi

Elszni ltszik a Ferrari bajnoki eslye? – „Tbb hibt nem kvethetnk el”

Ez a bajnoksg is kicsszni ltszik a Ferrari kezei kzl? Maurizio Arrivabene elismeri, meglepte ket a Mercedes szocsi flnye, m mg mindig hiszi, hogy visszavghatnak.

„Mindig azt mondogatjuk, hogy kzel vannak hozznk. De ezen a htvgn nagyon elttk jrtunk, amit j volt ltni” – llaptotta meg elgedetten az idei negyedik versenyt is knnyedn megnyer Nico Rosberg csapata Ferrarival szembeni flnyrl. s ha mr is ezt mondja…

A Mercedes technikai problmi ellenre is ketts gyzelmet aratott Oroszorszgban, a harmadikknt clba csap Kimi Rikknen pedig fl perces htrnyt szedett ssze az 53 kr alatt. Sebastian Vettel ekzben az els krt sem tudta befejezni Danyiil Kvjattal trtnt tkzse miatt. „Az biztos, hogy nem repes majd rmben…” – felelte a Scuderia csapatfnke arra a krdsre, mit vr az elnk Sergio Marchionnval val futam utni beszlgetstl.

Maurizio Arrivabene is rzi, hogy egyre nehezebb helyzetbe kerlnek. A mlt vi hrom gyzelmket arat Sebastian Vettel ngybl mindssze kt futamot fejezett be, s mr 67 pontos htrnyban van Nico Rosberggel szemben – de az eddig kt dobogs helyezsig jut Kimi Rikknen is jkora, 57 pontos lemaradssal ll a 3. helyen. Ha mindehhez hozztesszk, hogy a csapat szmra visszatr problmt jelentenek a mszaki hibk, s az azok miatt a harmadik motorjt hasznl Vettelre pldul j esllyel vrhat bntets is az v ksbbi szakaszban, a tlen mg a Mercedes mielbbi legyzst clul tz olaszok bajnoki kiltsai cseppet sem tnnek rzssnak.

A csapatfnk ugyanakkor mg mindig nem ltja elveszettnek az gyet. „A mi csapatunk nem az a fajta, amely szereti a knny gyzelmeket. Ok, nagy kihvssal nznk szembe, de ami eddig trtnt, az hozztartozik a versenyzshez. Bahreinben Sebastian szoftvervel volt gondunk, Ausztrliban Kimi turbjval, de egyik sem a balszerencsn mlt, ezek emberi hibk voltak. De inkbb legyenek most ilyen problmink, mint a szezon ksbbi szakaszban. Persze mindent meg kell tennnk, hogy ne ismtldjenek meg” – nyilatkozta.

„Ami a bajnoksgot illeti, nem adjuk fel! n nem akarok olyan csapatot, amely fladja. Minden ernkkel ezen lesznk mostantl. Van mg tizenht versenynk. Ha nyernk tizenkettt, a Mercedes megnyerheti a maradk tt, s gy is harcban lehetnk! De komolyra fordtva a szt: mg nincs vge, s biztosan nem adjuk fel.”

Az elszntsg ugyanakkor kevsnek tnik jelenleg a Mercedes ellen. Nem tl biztat jel a vrsk szempontjbl, hogy a nmetek Szocsiban minden eddigi htvgnl nagyobb tempflnyben voltak. Mindez nyilvnvalan a plya sajtossgainak is ksznhet (Monza, Spa s Montreal utn itt a legmeghatrozbb a motorok szerepe), m a klnbsg aligha ledolgozhat egyik htvgrl a msikra.

Arrivabene persze igyekszik elkerlni, hogy legnysge sszezuhanjon. „Most mindenekeltt nem kvethetnk mr el tbb hibt. Msodszor: bzom, nagyon bzom benne, hogy mostantl sokkal jobban teljesthetnk, mint eddig. Mgpedig azrt, mert a kvetkez plyk jobban fekszenek majd neknk, s azrt, mert felhasznltunk mdost pontokat is. Ezek Spanyolorszgban sokkal jobban a hasznunkra lesznek majd, mint Oroszorszgban. De termszetesen a tbbiek sem alszanak, nem vrnak rnk” – fogalmazott az olasz.

A Ferrari a htvgn j motorja mellett egy j vezetszrnyat is bevetett – olasz forrsok pedig arrl szmoltak be, hogy mr Szocsiba magukkal vittek egy j hts lgterelt is, amelyet azonban sem az idmrn, sem a versenyen nem hasznltak, mivel mg alaposabban fel kell trkpeznik a mkdst. Az elkvetkez hetekben az aerodinamika s a motor tern is jabb fejlesztsek vrhatak Maranellbl.

/m4sport/

2016.05.03. 01:10, Andi

A Ferrari romm trt, Vettel felrobbant: „Most komolyan, mi a pokol ez?!”

Sebastian Vettel rendkvl dhsen szllt ki Ferrarijbl Szocsiban – mg mieltt az els kr vget rt volna. Elmondsa szerint nem is krds, ki volt a meggondolatlan Danyiil Kvjattal trtnt ketts tkzsknl…

Legutbb ssze sem rtek, ezttal viszont ktszer is. A kt hete egymssal sszeszlalkoz Sebastian Vettel s Danyiil Kvjat jra egymsra tallt az Orosz Nagydj rajtja utn, s ismt a nmet hzta a rvidebbet. A ngyszeres vilgbajnok az els kanyarban Daniel Ricciardt tmadta, amikor orosz ellenfele rvid fktvot vett, s belecsszott htulrl. s ha ez mg nem lett volna elg, Kvjat a msodik kanyarban aztn mg egyszer belerohant a Ferrariba, amely ezzel a falba csapdott.

„Mi a ****?! A ****! Kiestem! Baleset! Valaki az autm **** htuljba rohant! Aztn mg egyszer a **** htuljba rohant a hrmasban! Most komolyan, mi a pokol ez?!” – szitkozdott a rendkvl dhs Vettel, akinek ez mr a msodik olyan versenye volt idn, amelyen egyetlen krt sem tudott teljesteni.

„Szerintem a felvtelek magukrt beszlnek. Ti tbbet lttatok, mint n. Egy nagy tst reztem, aztn amikor a msodik kanyarba rkeztem, jtt egy jabb nagy ts, amitl mr meg is prdltem. Nem tudtam elkerlni a falnak csapdst. Mr azzal szerencssnek mondhattam magam, hogy az els kanyarban nem prdltem meg” – nyilatkozta kzvetlenl kiesse utn Vettel a Sky Sportsnak.

Pedig a szombati idmr utn mg csak legyintett, amikor megemltettk neki, hogy knai „bartja”, Kvjat rajtol mellle. „n vagyok a tiszta oldalon. Nincs mirt aggdnom. Tudom, hogy mindent belead majd, n is gy teszek. Megltjuk, most ki lesz ell” – nyilatkozta akkor.

Mg nem sejtette, hogy msnap ismt beszdtmt szolgltat prosuk. A krdsre, tartott-e az orosz kzelsgtl a rajt eltt, elmondta: „Nem tartottam senkitl, hogy sszetkznk. Megesik az ilyen. Nem jtt jl persze. A verseny mg megy, n meg mr itt nyilatkozom – ez gy nincs rendjn.”

Vettel az els tkzs sorn defektet is kapott, elmondsa szerint ez azonban mr nem sokat vltoztatott helyzetn. „pp akkor kezdtem valami furcst rezni, amikor jtt a nagy ts. Semmit sem tehettem volna mskppen. A rajt utn elkaptam Daniel szlrnykt, hogy az les jobbosban mellette fkezhessek. Ez sikerlt is, s meg is volt mr a kanyar, de ez semmit sem jelentett. Aztn prbltam kitallni, esett-e baja az autnak, kzben pedig Hamiltont is tmadtam. Ekkor jtt a msodik ts. Lewis bels ven volt, n kvl, a kanyar balos volt, ezrt kicsit visszavettem. Ha most brkinek is beszlnie kell brkivel, az Danyiil…”

Kvjat vgl egy 10 msodperces kapott az esetrt, Vettel pedig mg a futam alatt volt fnkhez, Christian Hornerhez sietett a boxfalhoz, majd rviden beszlgettek egymssal. A nmet a leints utn aztn hamar hazafel vette az irnyt. „Nem tudom, hol vgezhettem volna a versenyen, de termszetesen fj, ha mr az els kr utn killni knyszerlsz. Ilyen a versenyzs. Mindenki kvet el hibkat, de ez bosszant, mert a verseny 53 krs, nem hrom kanyarig tart…” – kesergett.

Vettel jabb nullzsval mr 67 pontos htrnyban van a bajnoki llovas Nico Rosbeghez kpest, s jelenleg csak 5. a tabelln.

/motorsportal/

2016.05.03. 00:46, Andi

Lauda Kvjatrl: Vettel helyben n most meg akarnm lni t

A hromszoros vilgbajnok Niki Lauda is leszedte a keresztvizet Danyiil Kvjatrl. Az orosz futamon letlttt bntetsn kvl – tbb trsval egytt – bntetpontokat is kapott.

Nem a hazai kznsg eltt versenyz Danyiil Kvjat volt a mezny egyetlen tagja, aki hibt kvetett el az Orosz Nagydjon, de miutn kettejk csatjnak eltrtnete van, radsul Sebastian Vettelnek hvtk az ldozatot, az esetre irnyult a legnagyobb figyelem.

A Ferrari csapatfnkn kvl a Red Bull vezetje, de mg a csapattrs Daniel Ricciardo is az oroszt tette felelss a rajt utni tkzsekrt – m taln egyikk sem fogalmazott annyira kemnyen, mint a „kvlll” Niki Lauda. Az osztrk flvetette, Kvjat taln mg olcsn is szta meg 10 msodperces stop and go bntetsvel. „Borzalmas volt. Nem meneklhet az ell, hogy mekkora hlyesget csinlt. Vettelt mindent jl csinlt, Kvjat egyszeren felklelte t. Ennl hlybben s bosszantbb mdon nem is lehetett volna” – brlt az osztrk.

„s aztn mg egyszer megtrtnt. Nem tudom, mi vezrelte. Oroszorszgban vagyunk, taln tlmotivlt volt, de gy nem lehet versenyezni! Ha n lennk Vettel helyben, most meg akarnm lni t! Kt futam ta ugyanaz a trtnet.  Teljessggel cltalanul rkezett htulrl. Az FIA-nak jobban t kne gondolnia, hogy valamilyen figyelmeztetst adjon neki” – vlekedett.

Ami a szvetsget illeti, futam utni kzlemnybl kiderlt, hogy Kvjat az idbntetsen tl 3 bntetponttal is gazdagabb lett.

Nem volt ugyanakkor az egyetlen. Az els kanyarban Nico Hlkenbergnek nekihajt Esteban Gutirrez thajtsos bntetse mell 2 bntetpontot is kapott, akrcsak a Toro Rossjval Jolyon Palmert a plyrl leszort Carlos Sainz, aki a futam alatt 10 msodperces idbntetst is elknyvelt.

A spanyol egybknt rtetlenl llt a trtntek eltt. „gy dntttem, a hrmas kanyarban kls vre megyek, s nem szmtottam r, hogy rkezik. Nztem t a bal tkrbe, aztn hirtelen elvesztette az irnytst a piszkos rszen a kettes kanyar kijratnl. Csak ekkor vettem  szre, hogy van mellettem valaki balra, amikor sszertnk. Taln azt hittk a brk, hogy leknyszertettem t a plyrl. Pedig nem is lttam, egyszeren csak elvesztette az irnytst, mert kiprgtek a kerekei” – panaszkodott.

A negyedik bntetett Felipe Nasr volt Szocsiban. megszta egy 5 msodperces idbntetssel a 2-es kanyar levgst.

/m4sport/

2016.05.02. 01:06, Andi
 

Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!    *****    ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA    *****    MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-    *****    Játssz a színekkel keress szebbnél szebb képeket, építs, szépítsd a portálod, hogy szebb és színesebb legyen a világod!    *****    Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön